اعزام هیئت‌های منصور هادی به ۵ کشور جهان

14 شهريور 1394 ساعت 14:44

«ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت موقت هادی در عربستان، گفت که این دولت هیئت‌هایی را به ۵ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، بلژیک، آلمان و روسیه اعزام خواهد کرد تا از کمک آنها در اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ علیه یمن برخوردار شود.


به گزارش گروه بين الملل «خبرگزاري دانشجو»،‌ «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، یک هیئت از وزرای دولت مستعفی را تحت عنوان هیئتی از سوی دولت موقت یمن به آمریکا فرستاد.
 
بر اساس این گزارش، این هیئت به ریاست «عبدالله الصایدی» وزیر خارجه سابق و به همراه «محمد السعدی» وزیر صنایع و بازرگانی و «أحمد عوض بن مبارک» دبیرکل کنگره گفت‌و‌گوهای ملی یمن امروز عازم واشنگتن شد.
 
این هیئت در سفر چند روزه به آمریکا در واشنگتن و سپس نیویورک، با مقامات آمریکایی درباره اوضاع جاری در یمن و مسئله مبارزه با تروریسم در این کشور، بررسی خواهد کرد.
 
مسئله همکاری و هماهنگی یمنی – آمریکایی در زمینه‌های مختلف از جمله مسائلی است که در این سفر بررسی می‌شود. هیئت مذکور همچنین در مقر سازمان ملل خواهد رفت تا با برخی نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل گفت‌وگو کند.
 
«ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت موقت هادی در عربستان، گفت که این دولت هیئت‌هایی را به 5 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، بلژیک، آلمان و روسیه اعزام خواهد کرد تا از کمک آنها در اجرای قطعنامه 2216 علیه یمن برخوردار شود.
 
بر اساس این گزارش، خود او نیز در رأس یک هیئت ابتدا به لندن و سپس بروکسل خواهد رفت.
 
این در حالی است که نمایندگان انصارالله به دعوت مقامات برلین و رُم برای رایزنی با دیپلمات‌های آلمانی و ایتالیایی به این کشورها سفر می‌کنند.


کد مطلب: 422151

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422151/اعزام-هیئت-های-منصور-هادی-۵-کشور-جهان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir