توصیههای علامه حسن زاده آملی به کاربران شبکههای اجتماعی و موبایلی
13 تير 1394 ساعت 11:13
شبکههای اجتماعی این روزها محفلی برای نقل دیدگاهها و اندرزهای علامه حسن زاده آملی شده است.
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» استفاده از شبکههای پیامرسان موبایلی و اجتماعی به اندازهای رواج پیدا کرده که در واقع میتوان گفت به امر بیبدیل ارتباطات در جهان حاضر تبدیل شده است.شاید دیری نباشد که هویت افراد با حضور در این شبکهها و براساس شناسه مجازی آنها، شناخته شود؛
لذا در چنین شرایطی باید به اصول و نحوه برقراری ارتباطات آگاه بود تا بتوان شرایط ارتباطات فیزیکی و چهره به چهره را به ارتباطات مجازی تعمیم داد.
قطعا اصول تعامل و نحوه رفتار در این شبکهها، برای هر کس به مقتضیات شخصیت وی تعریف میشود اما قطعا پایدارترین نوع ارتباطات با تکیه بر پند و نصایح صاحبان علم و خرد حاصل میشود.
این روزها نصیحتهای علامه حسن زاده آملی به وفور در شبکههای اجتماعی و پیامرسان موبایلی به چشم میآید و به گوش میخورد. برخی نصایح این علامه بزرگوار در ارتباط با استفاده از شبکههای اجتماعی و افراد عضو در این شبکهها به شرح زیر است:
1- حق را با یاد کردن و تکرار کردنش زنده کنید.
2 - باطل را با ترک کردنش نابود کنید.
3 - از تصاویر حرام و غیرشرعی پرهیز کنید.
4 - از بحثهای بیهوده بپرهیزید.
5 - از جوکهایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملتها و قومیتها را مسخره میکند بپرهیزید.
6- مصدر نقل شایعات نباشید و قبل از نقل و انتشار هر حدیث یا روایت یا داستان و خبری از صحت آن مطمئن شوید.
7- بگذارید آن کلامی که میفرستید به نفع شما گواهی دهد نه علیهتان.
8- خودتان را کلید خیر و قفل شر قرار دهید.
9- هر متتی و پیامی که میفرستید به منزله تایید و با امضای شماست. نگو که به من رسیده و کپی کردهام.
10- تمام سعی خودتان را برای استفاده بهینه از این تکنولوژی بکار بگیرید و از آن برای دعوت الی اللّه و امر به معروف و نهی از منکر و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنید یعنی بهعنوان یک اصلاحگر به تمام معنا و نیت خودتان را درست و خالصانه کنید.
11- برای بیان حق مجاملات و رودربایستی را کنار بگذارید٬ دین و حق بر هر چیز مقدم و شایستهتر هستند.
12-تصویر پروفایل شما و پیامهایتان معرف شخصیت شماست.
کد مطلب: 422208
آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422208/توصیه-های-علامه-حسن-زاده-آملی-کاربران-شبکه-های-اجتماعی-موبایلی