ایران در حل بحران سوریه نقش کلیدی دارد/بدون مشارکت ایران نمی‌توان به بحران سوریه پایان داد

13 آذر 1394 ساعت 21:36

خطیب جمعه راسک گفت:دعوت رسمی از ایران برای مذاکرات در کنفرانس وین در خصوص بحران سوریه نشان می دهد که بدون مشارکت ایران نمی‌توان به بحران سوریه پایان داد.


به گزارش خبرنگار پاپایا، حجت الاسلام والمسلمین کمالی پور امام جمعه شهرستان سرباز در خطبه های این هفته نماز جمعه راسک ،اظهار داشت: زنده کردن فطرت ،عزت،آزادگی ،شجاعت انسانها و شناخت ظالم و برقراری عدالت از فلسفه قیام امام حسین (ع) بود.
وی با بیان اینکه مهم ترین پیام عاشورا احیاء فرهنگ شهادت و امر به معروف و نهی از منکر بود افزود: این پیام برای ملت های آزادی خواه است که ایستادگی در برابر نظام سلطه فقط با فرهنگ شهادت امکان پذیر است واگر این دو مقوله مهم در هر جامعه ای پیاده شود موجب پیروزی در برابر دشمنان و سعادتمندی آن جامعه خواهد شد.
امام جمعه شهرستان سرباز در ادامه به بیان ویژگی های اصحاب امام حسین (ع) پرداخت و گفت: برخورداری از فضیلت و حسن سابقه ،آگاهی و بصیرت ،شجاعت و استقامت ،عشق به خدا و دل از دنیا بریدن ،وفاداری ،ایثار و فداکاری و ولایت مداری ازمهمترین ویژگی های اصحاب امام حسین (ع) در صحرای کربلا بود.
وی خاطر نشان کرد:یاران سیدالشهدا(ع) خصوصیات فراوانی داشتند و امام حسین(ع) نیز وارث انبیاست،‌ پیامبران فراوانی بودند که انسان هایی خدایی در رکاب آنها جنگیدند، وقتی امام حسین(ع) رهرو انبیاست، یاران وی نیز همین گونه هستند و با عمق جان، عاشق خدایند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان سرباز در خطبه دوم نماز جمعه راسک با اشاره به نشست صلح در وین اتریش ،اظهار داشت: آمریکا که از ابتدای بحران سوریه با هرگونه ایفای نقش ایران اعلام مخالفت می کرد و حتی سال گذشته با تحت فشار قرار دادن دبیرکل سازمان ملل موجب لغو دعوت از ایران به نشستی در مورد سوریه شد، حالا اعلام کرده است که از حضور تهران در نشست حمایت می‌کند.
کمالی پور بیان داشت: دعوت رسمی از ایران برای مذاکرات در کنفرانس وین در خصوص بحران سوریه نشان می دهد که وضعیت برای آمریکا و متحدان عربی؛غربی داعش در سوریه وخیم است تا جایی که به ناچار دست یاری به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کرده اند و می گویند این نشست صلح بدون کمک ایران به جایی نخواهد رسید.
وی با اشاره به شکست های داعش در سوریه و قدرت گرفتن ارتش سوریه در ماه های اخیر ،گفت: بعد از ورود نظامی روسیه و حمله این کشور به مواضع تروریست‌های داعش اوضاع برای آمریکا تنگ شده و آنان ناگزیر به کمک‌خواهی از ایران شدند تا جمهوری اسلامی با استفاده از اقتدار و نفوذ منطقه‌ای خود بتواند مسیری را پیش روی این قدرت‌های برای حل بحران سوریه بگذارد.
وی  افزود: انتخابات مردمی در سوریه پس از خارج شدن کامل داعش از سوریه تنها راه حل ممکن است و حذف بشار اسد منطق درستی نیست و نمی توان از جانب مردم سوریه تصمیم گرفت.هیچ کشوری از جانب مردم این کشور برای تعیین سرنوشتشان  وکالتی ندارد و در نهایت مردم این کشور تصمیم گیرنده هستند.


کد مطلب: 422305

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422305/ایران-حل-بحران-سوریه-نقش-کلیدی-بدون-مشارکت-نمی-توان-پایان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir