آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان سرباز برگزار شد

23 آذر 1394 ساعت 23:53

آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) در قالب همایش پیام آوران کربلا روز سه شنبه در آستانه اربعین حسینی با حضور جمعی از خواهران بسیجی پایگاه های مقاومت در راسک برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پاپایا،در آستانه اربعین حسینی و در پاسداشت مقام و منزلت ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س) ظهر امروز مراسمی با حضور بانوان بسیجی راسک و به همت حوزه کوثربسیج خواهران در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار شد.
صلاحی مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان سرباز در حاشیه این مراسم با تسلیت اربعین حسینی به دوست‌داران آن حضرت و با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب(س) اظهار کرد: مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب کبری(س) با هدف بازخوانی خطبه‌های حضرت زینب در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان جامعه، نمایش خطبه‌خوانی حضرت زینب برگزار شد.
وی  الگو پذیری از فرهنگ و قیام عاشورا را مهمترین درس زندگی و مقابله با استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: امروزه رزمندگان  ایثارگر ما در دفاع از حرم شریف حضرت زینب (س) به نوعی ضمن نشان دادن ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت، درس پذیری خود را از نهضت عاشورا به جهانیان نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه تبیین شخصیت و سیره حضرت زینب(س) است، افزود: قرائت زیارت عاشورا، اجرای خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) توسط خواهران از برنامه‌های این مراسم است.
 


کد مطلب: 422383

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422383/آیین-خطبه-خوانی-حضرت-زینب-س-شهرستان-سرباز-برگزار

استال پرس
  https://www.estalpress.ir