امام جمعه موقت راسک;

۱۶ آذر نماد استکبارستیزی دانشجویان ایرانی در طول تاریخ است

24 آذر 1394 ساعت 0:01

امام جمعه موقت راسک گفت: ۱۶آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و نمایانگر روح استکبار ستیز، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت ایران و دانشجویان در طول تاریخ است.


به گزارش خبرنگار پاپایا،حجت الاسلام بامری امام جمعه موقت راسک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ،عمل به واجبات و ترک محرمات گفت: به تکلیف خود عمل کنید و به تقوا اهمیت دهید که ملاک برتری انسانهاست.
وی با اشاره به ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)،شهادت امام‌حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد: حضرت محمد(ص) برترین پیامبران الهی است.
حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که بهانه ی خلقت هستی پیامبر اکرم (ص) بود، بیان داشت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) آئینه ی تمام نمای مهربانی و رحمت پرودگار جهانیان است ،همانگونه که آفریدگار همه زیبایی ها در قرآن کریم ، به تعریف و تحسین حضرت محمد مصطفی(ص) پرداخته و ایشان را مایه ی رحمت برای همه امت ها و دارای خلق عظیم معرفی کرده است.
خطیب جمعه راسک همچنین با اشاره به صبر خاص امام‌حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: ایشان نمونه کامل صبر و بردباری بود و حلم حسنی جزو نکات مشهور تاریخ اسلام است و شهادت این اسوه صبر و حلم در ماه صفر، بیانگر آن است که دشمنان در هر مقطع زمانی و مکانی برای ضربه زدن به دین اسلام، نفوذ می کنند.
وی در خطبه دوم بار دیگر مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: حدود الهی و احکام اسلام را بایدرعایت کنیم و به آنها احترام بگذاریم.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و نمایانگر روح استکبار ستیز، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت ایران و دانشجویان است.
بامری روحیه استکبار ستیزی، ولایت مداری و تلاش برای پیشرفت کشور را از صفات دانشجویان بر شمرد و اضافه کرد: امروز دانشجویان دیندار، عدالت محور و با تقوای ایران اسلامی، فتح کننده قله های علمی جهان هستند.


کد مطلب: 422386

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422386/۱۶-آذر-نماد-استکبارستیزی-دانشجویان-ایرانی-طول-تاریخ

استال پرس
  https://www.estalpress.ir