شهادت مسلمانان نیجریه نشان از بی تدبیری حکام این کشور است

26 آذر 1394 ساعت 1:48

استاد و مدرس حقوقی اهل سنت گفت: این نوع حملات با قوانین که حقوق بشر برای دنیای بین الملل قائل شده است مغایرت دارد.


به گزارش پاپایا به نقل ازدادمردان، در پی یورش وحشیانه ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان شیخ زکزاکی و در پی کشتار بی گناه مردم مظلوم در نیجریه که منجر به شهادت ۳۰۰ نفر از شیعیان این کشور شد، در همین رابطه خبرنگار ما با مولوی و استاد و مدرس حقوقی اهل سنت  گفت و گو کرد و به برسی علل این  حملات پرداخت.
مولوی عبدالحلیم قاضی در گفت و گو با دادمردان، اظهار داشت: هر گونه اقدام سرکوب گرانه هر رژیم نسبت به اقلیت های مذهبی ان کشور نه مشروع است و نه قانونی با شریئت اسلامی مقایرت دارد.
استاد و مدرس حقوقی اهل سنت با بیان اینکه اگر یک دولت با اقلیت های مذهبی کشورش مشکل دارد باید از راه گفت و گو و مذاکره تفاهم کنند این که  یورش ببرند به خانه های افراد بسیار کار ناپسندی است که با دین اسلام و هم حقوق بین الملل ان را نمی پسندد.
وی ضمن محکوم کردن یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان که منجر به شهادت ۳۰۰ تن ار آنان شد، افزود: یورش به مردم بی گناه  از هر مذهب و دینی که باشند محکوم است و این حملات نشان از بی تدبیری دولت نیجریه است.
وی در پایان با بیان اینکه این حملات برخلاف حقوق بشر و حقوق اسلامی است، گفت: این نوع حملات با قوانین که  حقوق بشر برای دنیای بین الملل قائل شده است مغایرت دارد.


کد مطلب: 422436

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422436/شهادت-مسلمانان-نیجریه-نشان-بی-تدبیری-حکام-این-کشور

استال پرس
  https://www.estalpress.ir