امام جمعه دهستان مینان سرباز؛

هفته وحدت نماد اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است

6 دی 1394 ساعت 12:43

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: معنای وحدت عقب نشینی از اعتقادات مذهبی خود نیست بلکه مراد از وحدت تکیه بر مشترکات است و هفته وحدت نیز نماد اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است.


به گزارش خبرنگار پاپایا، مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه دهستان مینان سرباز در پاسخ به خبرنگار ما نامگذاری هفته وحدت را یادگار حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: آن حضرت با درایت و آینده نگری خوبی که داشتند  فهمیدند، اصلی‌ترین مشکل برای امت اسلام بر اثر اختلافات مذهبی است که اینک نمونه این اختلافات را در کشورهای همسایه به خوبی مشاهده می شود.
وی با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: دین اسلام همواره مسلمانان را به وحدت سفارش کرده است و حضرت محمد(ص) بنا بر آیه قرآن منشأ رحمت برای همه ملت هاست و معنای وحدت عقب نشینی از اعتقادات مذهبی  نیست بلکه مراد از وحدت تکیه بر مشترکات است و هفته وحدت نیز نماد اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است.
وی اظهار داشت: این هفته باید وسیله ای باشد برای وحدت بیشتر بین مسلمانان و همه ما باید تلاش کنیم تا از برکات و معنویات این ایام بیشترین استفاده را ببریم.
امام جمعه دهستان مینان سرباز با اشاره به اخلاق نیکو و حسنه پیامبر اسلام(ص)، افزود: امروز در کشورهای عراق و سوریه، گروه های داعشی و تکفیری به دین خیانت کرده و با نام اسلام هر جنایتی انجام می دهند؛ لذا مسلمانان جهان اگر وحدت، برادری و اتحاد داشته باشند همه دشمنان بخصوص داعشی و گروهک های ساخته دست غرب نابود شدنی هستند.
وی در پایان بیان کرد: باید به خاطر وجود نعمت نظام جهموری اسلامی ایران سر سجده فرود آورد زیرا هر انقلابی بدون رهبری مدبر به سوی شکست خواهد رفت چرا که انقلاب بدون رهبر پیکره ای بدون سر است که با گمراهی دست به هنجارشکنی خواد زد.
 
 


کد مطلب: 422615

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422615/هفته-وحدت-نماد-اتحاد-یکدلی-بین-مسلمانان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir