احتمال برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در کشوری بی طرف

15 دی 1394 ساعت 11:57

گفته می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت تأثیر فشار کشورهای عربی در خصوص ایران قرار خواهد گرفت.


به گزارش پاپایا به نقل از میزان، AFC به درخواست فدراسیون فوتبال عربستان مبنی بر برگزاری بازی‌های تیم‌های این کشور مقابل تیم‌های ایرانی در کشوری بی‌طرف واکنش نشان داد.

نمایندگان فوتبال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کردند که حاضر نیستند برای رویارویی با نمایندگان ایران به کشورمان سفر کنند و از AFC خواستند تا بازی‌های رودرو در کشوری بی‌طرف برگزار شود.

بعضی از رسانه‌های سعودی تاکید کردند در صورت عدم موافقت AFC با درخواست آنها احتمال کناره‌گیری تیم‌های این کشور از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد که البته بسیار بعید به نظر می‌رسد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به این اتفاقات در بیانیه‌ای اعلام کرد: "AFC وضعیت سیاسی ایران و عربستان را دنبال می‌کند و از تاثیرات تنش بین دو کشور روی دیدارهای پیش‌رو به خوبی آگاه است. کمیته‌هایی را مسئول بررسی شرایط موجود کرده‌ایم و تصمیم نهایی را بر اساس گزارش‌هایی که کمیته‌ها به ما ارائه می‌دهند، اعلام می‌کنیم."

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به AFC در گفت‌وگویی با DPA از احتمال برگزاری بازی‌ها در یک کشور بی طرف خبر داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در این خصوص اظهار داشت: AFC کمیته‌هایی را تشکیل داده و همه چیز به گزارش‌های آنها بستگی دارد. با توجه به شرایطی که بین دو کشور وجود دارد به زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای AFC سلامت بازیکنان و امنیت در جایگاه اول است و این احتمال وجود دارد که بازی‌ها در کشوری بی‌طرف برگزار شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 422760

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422760/احتمال-برگزاری-بازی-های-نمایندگان-ایران-عربستان-کشوری-بی-طرف

استال پرس
  https://www.estalpress.ir