رحمتی: کی‌روش گربه را دم حجله کُشت؟! امیدوارم موفق باشد/ استقلالی‌ها از برنامه نود ناراضی هستند+ عکس

15 دی 1394 ساعت 12:05

مهدی رحمتی میهمان ویژه برنامه نود بود و در خصوص تیم ملی، کارلوس کی‌روش، استقلال و دیگر مسائل صحبت کرد.


به گزارش پاپایا به نقل ازسایت برنامه نود، مهدی رحمتی که شب گذشته در استودیوی برنامه نود حاضر شد و به سؤالات عادل فردوسی‌پور پاسخ داد :

*ابتدا درباره مصدومیتت صحبت کن.
مصدومیت من پارگی ۹ سانتی متری از ناحیه عضله فوقانی چهار سر ران است. دکتر نوروزی بعد از دیدن عکس من گفت یک ماه تا یک ماه و نیم طول می‌کشد که خوب شود. فکر می‌کنم بازی سیاه جامگان اولین دیداری بود که در ۱۵ سال اخیر به دلیل مصدومیت از دست دادم.

*خودت بدت نمی‌آمد بازی کنی؟!
شرایط پایم خطرناک بود و دکتر نوروزی اجازه نداد. ممکن بود سه چهار ماه مصدوم شوم.

*این فصل در استقلال شرایط فوق‌العاده‌ای دارید.
ابتدای سال که استقلال داشت با کادرفنی و دیدگاه جدید بسته می‌شد خیلی‌ها نظرشان درباره تیم ما این بود که نهایتاً بتواند با نتایج پرنوسان سهمیه بگیرد. خدا را شکر کادرفنی با بازیکنان و جوانانی که جذب کردند و بازیکنانی که از قبل در تیم بودند، تیمی همدل و همصدا را تشکیل دادند که فکر می‌کنم همدلی باعث شده امسال خوب نتیجه بگیریم.

*بازیکنان ذخیره هم همین طور هستند و مثل آرش برهانی با تمام وجود به زمین می‌‌آیند.
حسن تیم ما همین است که بازیکنان با سابقه از جمله برهانی، طالب‌لو و عمران‌زاده وقتی به زمین می‌روند به تیم کمک می‌کنند. اگر هم بازی نکنند به جوانان روحیه و انگیزه می‌دهند. این طوری کمک می‌کنند و به خاطر همین می‌گویم تیم همدل است.

*این که پرسپولیس و استقلال همزمان خوب هستند هم به جذابیت لیگ کمک کرده است؟
هر موقع این دو تیم با هم در کورس قهرمانی بودند لیگ داغ‌تر و جذاب‌تر شده و سطح کیفی و فنی لیگ بالا رفته است. این موضوع باعث شده تماشاچیان جذب ورزشگاه شوند که آن هم بحث خود را دارد.

*امسال یکی از بهترین و کم‌اشتباه ترین فصل‌هایت بوده و نوسان کمی داشته‌ای در حالی که در گذشته در یکی دو مقطع کوتاه، بد بودی.
هر سال من یک سری حواشی همراه من بوده اما امسال سعی کردم با کمک دوستان و اطرفیانم که به من کمک می‌کنند این حاشیه‌ها را کنار بگذارم و فقط تمرکزم روی بازی و تمرین کردن باشد. من قبلا سال فوتبالی بهتر از این هم داشته‌ام. دروازه‌بان وظیفه‌اش گل نخوردن است مخصوصا وقتی در تیم پرهواداری مثل استقلال بازی می‌کند. سعی کردیم فقط تمرین کنیم و همراه بازیکنان دست به دست هم بدهیم تا هواداران تیم را خوشحال کنیم و ثمره‌اش این بوده که شما و اصحاب رسانه از کار ما رضایت دارید.

*در چند بازی ابتدایی فصل و قبل از بازی پرسپولیس، نمراتت نسبت به این اواخر کمی پایین‌تر بود.
اگر به ترکیب استقلال در بازی با سیاه‌جامگان نگاه کنید فقط آرش برهانی، سجاد شهباززاده، کرار جاسم و امید ابراهیمی از سال قبل در زمین حضور داشتند و بازیکنان دیگری که در ترکیب به میدان رفتند، جدید بودند. ما به پروسه زمانی نیاز داشتیم تا بازیکنان با هم هماهنگ شوند و  خدا را شکر خیلی زود با تمرینات کادرفنی به هماهنگی رسیدیم و به وضعیت پایدار رسیدیم.

*علاوه بر تمرینات تیمی، تمرین اختصاصی هم داری؟
نمی شود گفت که ندارم. من هر روز صبح با فرهاد چیذری که ۱۳ سال است مربی اختصاصی من است، از ساعت ۸ تا ۱۰ تمرین می‌کنم. بعدازظهر هم با آقای تراب‌پور تمرین می‌کنم. جا دارد اینجا از آقای بابازاده هم تشکر کنم.

*در صحنه‌ای که در دربی، توپ را از عالیشاه گرفتی چه تمرینی باعث شد تا آخرین لحظه بایستی؟
تمرینات ما بستگی به شرایط بازی دارد. آقای تراب‌پور بسته به شرایط بازی تمرین را در می‌آورد. در این چند سال خیلی روی تمرینات با چشم بسته و تمریناتی که با توپ تنیس انجام می‌دهم، تمرکز می‌کنم. چشمانم را می‌بندم و با صدای مربی بلافاصله چشمانم را باز می‌کنم و توپ را می‌بینم تا سرعت عملم بالا برود!
اگر کی‌روش، گربه را دم حجله کُشت امیدوارم موفق باشد!/ به نود آمدم چون استقلالی‌ها از برنامه ناراضی هستند+عکس
*با وجود اینکه یک سری می‌گفتند استقلالی‌ها در برنامه نود کمتر شرکت می‌کنند، بهترین بازیکن ۲ ماه اخیر لیگ شدی. فکر می‌کنم با کارهایی که برای هادی نوروزی کردی پرسپولیسی‌های منصف هم به تو رای دادند.
یکی از بدترین خبرهایی که در تمام دوران ورزشی‌ام شنیدم، خبر فوت هادی بود. یک برهه با هادی در تیم ملی بودم و با هم دوست بودیم، او واقعا از لحاظ اخلاقی نمونه بود. هرکسی بعد از فوت هادی یک سری کار که از دستش برمی‌آمد را انجام داد تا یاد هادی باقی بماند. این هم از ذهن من برآمد و انجام دادم. مهم‌تر از همه وفاقی بود که بعد از فوت هادی بین طرفداران پرسپولیس و استقلال به وجود آمد. در دربی هم دیدید طرفداران تیم‌های خودشان را تشویق کردند و فحاشی نکردند و دقیقه ۲۴ با همدیگر هادی را تشویق کردند. از طرفداران عزیز پرسپولیس خیلی ممنونم که بسیاری از آنها بعد از این اتفاق در صفحه شخصی من کامنت‌های محبت‌آمیز می‌گذارند و به من لطف دارند اما در زندگی‌ام هیچ وقت کاری برای ریاکاری انجام دادم و از دلم بوده است. یاد هادی تا آخر فصل با من خواهد بود.

*اتفاقات مثبتی از آن به بعد برایت رخ داد که اوجش مهار پنالتی‌های بازی با نفت بود.
در این فصل یکی از هدف‌گذاری‌های ما جام حذفی بود چرا که راحت‌ترین راه برای کسب سهمیه است. خدا را شکر با وجود اینکه به قرعه سختی خوردیم، بازی‌ها را بردیم. بازی نفت هم یکی از بازی‌هایی بود که لطف خدا شامل حالم شد و شرمنده هواداران نشدم. واقعا از آنها ممنونیم که می‌آیند و در سرما و گرما از ما حمایت می‌کنند. فکر می‌کنم اصلی‌ترین مشکل در استادیوم‌های ما کم بودن تماشاگرها است. این مسئله چند دلیل دارد؛ یکی گران بودن بلیت است و نمونه آن بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان است. ببینید بازی که رایگان اعلام می‌شود تماشاگران چه طوری به ورزشگاه می‌آیند.  هرکس بخواهد به آزادی بیاید باید هزینه مضاعفی برای رسیدن به ورزشگاه بدهد و اگر برای تغذیه هم بخواهد هزینه کند حداقل ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان هزینه آن می‌شود. اگر بلیت‌ها ارزان‌تر شود و امکانات رفاهی بهتر شود تماشاگران به ورزشگاه می‌آیند.

*اگر تیم‌ها خوب بازی کنند تماشاگران بیشتر نمی‌شود؟
امسال هم پرسپولیس و هم استقلال خوب بازی می‌کنند و خدا را شکر تیم ما خوب نتیجه گرفته و فقط پرسپولیس کمی در نتیجه‌گیری بدشانس بوده است. بچه‌های تیم ما چون جوان هستند و می‌خواهند هواداران را در ورزشگاه ببینند که آنها را حمایت می‌کنند. همین جا از هواداران می‌خواهم چه در استادیوم چه در صفحات مجازی از این بچه‌ها حمایت کنند.

*چرا صادقیان پنالتی چیپش را به گوشه زد؟ خیلی عجیب بود!
وقتی دید من وسط دروازه ایستادم به گوشه زد.
 
اگر کی‌روش، گربه را دم حجله کُشت امیدوارم موفق باشد!/ به نود آمدم چون استقلالی‌ها از برنامه ناراضی هستند+عکس
*کدام گل در نظرسنجی از همه بهتر بود؟
همه گل‌ها قشنگ بودند، خودم هم که هر سال پای ثابت گل‌های قشنگ هستم!

*اما گلی که خوردی تقصیر تو نبود، تقصیر چه کسی بود؟ فخرالدینی؟
نه تقصیر میلاد نبود، تقصیر من بود. فکر نمی‌کردم آن جا توپ را لو بدهد و مهدی خیری هم ضربه‌اش را خیلی خوب زد. همه گل‌ها خیلی زیبا و قشنگ بودند و شرایط‌شان خاص بود. گل شهباززاده و سروش رفیعی خیلی قشنگ بود و چون هر دو در یک سبک بودند من جفت‌شان را انتخاب می‌کنم. سجاد جزو مهاجمان خوب ایران است و هم قدرت پا به توپ، هم حفظ توپ، هم سرعت و هم ضربه به چارچوبش خوب است. یک مقطع افت داشت که خدا را شکر مشکلش حل شد. همه کسانی که این گل‌ها را زدند نابغه‌های فوتبال ما هستند و توانایی این را دارند که در تیم ملی بازی کنند. به جز خیری، همه دوستان نزدیک من هستند و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

*فکر کنم در یک مقطع از فصل هم مریضی منصور پورحیدری، تیم شما را متحد کرد.
در وهله اول خواهش می‌کنم بینندگان برای سلامتی همه مریضان و آقای پورحیدری دعا کنند و ایشان در صحت و سلامت کامل کنار ما برگردند. در مورد او باید عرض کنم که جزو بزرگان و اسطوره‌های باشگاه استقلال است، چه به لحاظ مقام‌هایی که آورده و چه به لحاظ سالیانی که در تیم بازی کرده است. می‌خواهم چیزی بگویم که کمتر شنیده‌اید. ایشان جزو اسطوره‌هایی بوده که هیچ وقت دنبال سهم‌خواهی و حق‌طلبی از تیم نبوده است. جست‌وجو کنید و ببینید پورحیدری چه زمانی که در استقلال بوده و چه نبوده هیچ وقت مصاحبه‌ای علیه بازیکن یا مسئولی انجام داده است؟ هیچ کس تا به حال به این خصوصیت ایشان توجه نکرده است. او همیشه در این راستا حرکت کرده که استقلال موفق باشد. از پورحیدری خیلی تشکر می‌کنم چون قبل از بازی تراکتور خدمتش رفتم. او خیلی نگران بازی بود و می‌خواست با ما بیاید. من به جان علی پسرم قسم خوردم که شما بمان و استراحت کن و من قسم می‌خورم برویم و ببریم. رفتیم و بردیم و پیروزی را تقدیم ایشان کردیم. قبل از بازی همه بچه‌ها همدل شدند تا او را خوشحال کنند.

*پارسال سقوطت با پیکان کمی عجیب بود. با آن همه بازیکنی که داشتید ۱۳،۱۴ بازی آخر را نبردید. غیر از یکی دو بازی آخر که چند گل بد خوردی، خودت فصل خوبی داشتی
تیم پیکان تازه بالا آمده بود. به خاطر اینکه استقلال مرا نخواست، تصمیم گرفتم به خاطر شرایطی که فرزندانم داشتند در تهران بازی کنم و پیکان را به خاطر آرامشی که داشت، انتخاب کردم. بازیکنان هر کدام از یک تیم آمده بودند و یک مقدار طول کشید تا هماهنگ شویم. ما ۲۸ گل خوردیم که ۴ گل از آنها پنالتی بود. همه بازیکنان زحمت کشیدند که تیم سقوط نکند. فکر می‌کنم خواست خدا بود که این اتفاق بیفتد. امسال جوانانی مثل صادق بارانی داشتیم که در حال درخشش در لیگ یک هستند و فکر کنم می‌توانند صعود کنند.

*صادق بارانی همان بازیکنی است که می‌گفتند با او خیلی صمیمی هستی و پسرت است؟!
هم او و هم بازیکنان دیگر مثل سیاوش یزدانی که مطمئنم یکی از بهترین مدافعان ایران می‌شود. او هم بازیکن جوانی بود که سنش از من کمتر بود و هوای او را داشتم. خدا را شکر این جوانان دارند خوب بازی می‌کنند و صدر جدول هستند. شرایط جور نشد در لیگ بمانیم و دعا می‌کنم تیم به حقش برسد و به لیگ برتر صعود کند.

*اخیرا در پنالتی‌ها به بازیکن حریف پشت می‌کنی و روی اعصابش می‌روی، برای تمرکز این کار را می‌کنی؟
به خدا نه، بحث تمرکز نیست. این عادت جدید من نیست. همیشه این کار را انجام می‌دادم و با خدای خودم راز و نیاز می‌کنم. شما ببینید بازیکنان نفت بعضی‌های‌شان اصلا من را نگاه نمی‌کردند. آنها هم می‌توانند به من پشت کنند ولی من نگاه‌شان می‌کردم چون جوان و خوشگل بودند!

*برسیم به تیم ملی. از بهمن ۹۱ تا امروز، سه سال خیلی سخت به تو گذشته و تماشا کردن تیم ملی از تلویزیون در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا قطعا برایت سخت بوده است.
من در آن برهه زمانی یک تصمیم مقطعی گرفتم. خیلی از کسانی که در جامعه ما بودند بدون اینکه دلایلم را بشنوند مرا قضاوت کردند. من هم هیچ وقت در موردش صحبت نکردم و سکوت کردم. یکی از مسائل را خودتان با گوش خودتان شنیدید و من هیچ موقع آن را بازگو نکردم. امسال هم که لیگ را شروع کردم، تصمیم گرفتم در مورد این مسئله صحبت نکنم و به خودم قول دادم فقط به جلو بروم. در حال حاضر موفقیت، سربلندی و خوشحالی هواداران استقلال برای من از هرچیزی مهم‌تر است و امیدوارم سر قولم بمانم.

*پس از آن که آن برخورد احساسی را کردی و آن مصاحبه تند را انجام دادی و به جام جهانی و جام ملت‌ها نرفتی، مدتی مصاحبه نکردی و هیچ پاسخی ندادی. اگر باز هم برگردیم حرکت یکم بهمن را تکرار می‌کنی؟
گذشته‌ها گذشته و اجازه بدهید در موردش بحث نکنیم. اصلا دوست ندارم به عقب برگردم و ذهن مردم و طرفداران استقلال به این سمت برود که من به این مسئله فکر می‌کنم.

*این امیدواری وجود دارد که اگر اختلاف نظرها برطرف شود به تیم ملی برگردی؟
آدم به امید زنده است ولی از آینده هیچ اطلاعی نداریم. ببینیم خدا چه می‌خواهد.

*این طور به نظر می‌رسد که کی‌روش با کنار گذاشتن تو، گربه را دم حجله کشته و رفتاری را تکرار کرده که با بازیکنان بزرگی چون اریک کانتونا و دیوید ژینولا شده و نظم تیمی را حفظ کرده و در نتیجه تیم به موفقیت رسیده است.
من اصلا به این مسائل فکر نمی‌کنم. اگر واقعا چنین ذهنیتی دارد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

*نظرت درباره نظرسنجی بهترین‌های پس از انقلاب چیست؟ شبی که نام خودت در نظرسنجی بود، کنار کشیدی و گفتی به ناصر حجازی رأی می‌دهی.
برای من افتخار بزرگی است که اسمم درکنار بزرگان و اسطوره‌های فوتبال‌مان مثل حجازی، عابدزاده و میرزاپور قرار بگیرد. آن شب هم قبل از اینکه نتیجه نظرسنجی مشخص شود با تمام احترام به عابدزاده گفتم برای من حجازی، بهترین است. شاید در مسابقه شما این نفرات مشخص شوند و شاید در مسابقه یک برنامه دیگر، نفرات دیگری انتخاب شوند. شاید سه سال دیگر نظرسنجی تکرار شود و باز هم نفرات دیگری انتخاب شوند. به نظر من این نظرسنجی بیشتر جنبه سرگرمی دارد. در سال‌های گذشته دیدید چقدر نظرسنجی بین پله و مارادونا گذاشتند و هنوز کسی نمی‌داند کدام بهتر است یا نظرسنجی‌هایی که بین مسی و رونالدو گذاشته می‌شود. من از طرفداران فهیم و دوست‌داشتنی تیم می‌خواهم به این نظرسجی نگاه سرگرمی داشته باشند و از این موضع‌گیری‌هایی که شده و از اتفاق‌هایی که افتاده بگذرند.

*به نظرم بد نیست به رأی مردم هم احترام گذاشته شود.
جا دارد اینجا بگویم امشب به دو دلیل خدمت شما رسیدم. اول اینکه لطف کردید مرا دعوت کردید و از شما به خاطر وقتی که به من دادید، تشکر می‌کنم. در وهله دوم حامل پیامی هستم. طرفداران استقلال یک مقدار از این برنامه گله‌مند هستند. من و شما نمی‌توانیم منکر شویم که نیمی از طرفداران فوتبال، استقلالی هستند. با توجه به اینکه یکی از پرمخاطب‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های ورزشی در فوتبال کشور هستید، نمی‌توانید چشم‌تان را  روی این مسئله ببندید. دلیلش را نمی‌دانم و می‌توانید نظرسنجی بگذارید. از ظهر که اعلام شد خدمت شما می‌رسم، در صفحه شخصی من کامنت‌های زیادی آمد که به برنامه نیایم. همین جا خدمت طرفداران عزیز عرض می‌کنم سعی کنیم همیشه نیمه خالی لیوان را نبینیم. برنامه نود و شخص عادل فردوسی‌پور خدمت‌های زیادی به فوتبال ما کرده و خیلی جاها به وسیله این برنامه جلوی خیلی از اتفاقات گرفته شده تا فوتبال ما از مسیر درستش خارج نشود و به مسیر انحرافی نرسد.

*بگویم چرا گله مند هستند؟ فکر می‌کنم مصاحبه‌های یک سری از دوستان که قبلا در استقلال بودند خیلی تاثیرگذار بوده است. تماشاگران به مربی‌شان و کسانی که در تیم‌شان هستند توجه می‌کنند، هرچند صحبت‌ها وحی منزل نیست ولی نقش داشته است. مثلا محمد نوازی می‌گوید استقلالی ها کمپین درست کرده‌اند تا در برنامه رأی ندهند در حالی که اگر از خودش بپرسی بین خودت و مهدوی‌کیا به کدام رأی می‌دهی، به مهدوی‌کیا رأی می‌دهد. اگر شما آنالیزهای برنامه که انجام شده و بحث‌های فنی را منصفانه نگاه کنید واقعا هیچ فرقی ندارد. قسم جلاله می‌خورم استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌ها هیچ فرقی برای ما ندارند و همیشه آن چیزی که حق است عنوان شده است. آیتم‌های مختلی که همیشه پخش شده بیانگر این ادعا است. هواداران عزیز استقلال مطمئن باشند هیچ فرقی وجود ندارد و زمان خیلی چیزها را ثابت می‌کند.
من خودم چند بازی را دیدم که پرسپولیس و استقلال به لحاظ داوری خیلی ضرر دیدند. طرفداران استقلال فکر می‌کنند شما اشتباهات علیه پرسپولیس را بیشتر بزرگ می‌کنید. من نظرم دقیقا مخالف این است چون خودم شما را می‌شناسم و می‌دانم زمانی که پشت این میز می‌نشینید چنین دیدگاهی ندارید و سعی می‌کنید همه تیم‌ها را به یک چشم ببینید.

*صحبتی باقی مانده است؟
امیدوارم بتوانیم با درایت کادر فنی و همت بچه‌ها به جلو برویم. جا دارد اینجا از بچه‌ها تشکر کنم. با وجود سختی‌های زیادی که داشتند و حتی اوایل فصل پولی نگرفتند، تیم رو به موفقیت حرکت می‌کند. از مسئولان می‌خواهم تیم را بیشتر حمایت کنند.

*در مورد گلرهای جوانی که در ایران هستند، صحبت می‌کنی؟
همه آنها خوب و بهتر از من هستند!

*دوست نداری بیشتر از این صحبت کنی؟ خیلی از مردم روی سایت برنامه سوال کردند و ۴،۵ هزار سوال فرستادند که بیشتر آنها درباره تیم ملی و کارلوس کی‌روش بود و دوست نداشتی صحبت کنی.
چند وقت است در فوتبال ایران حرف‌ها خیلی زود عوض می‌شود. صحبت هایی که با "می‌گویند"، "دست‌های پشت پرده" "آقایان" و... انجام می‌شود. فوتبال ما بیشتر انرژی‌اش را صرف پاسخ‌گویی به این حرف‌ها می‌کند که ساخته ذهن آدم‌های ترسو است تا خودشان را پشت این مسائل مخفی کنند. من سعی کردم به این مسائل پاسخ ندهم، اگر یک حرف واحد باشد و یک فرد باشد من پاسخگو هستم ولی وقتی چند گزینه و چند حرف مختلف جلوی شما است نمی‌توانی پاسخگو باشی. اگر به یکی جواب بدهی دیگری کنارش درمی‌آید. وقتی یک نفر با چند نوع ادبیات و چند مدل حرف صحبت می‌کند، ترجیح می‌دهم سکوت کنم و حرفی نزنم و همه چیز را به مردم واگذار کنم که خودشان ببینند، بشنوند و قضاوت کنند.

*سوالات زیادی مجهول باقی ماند.
مجهول باشد بهتر است. چون هیچ موقع با کسی روبرو نشدم که با من صادق باشد. خود شما یک نمونه آن را شنیدید، واقعا همان چیزی بود که در رسانه ها شنیده بودید؟ ترجیح می‌دهم زمانی صحبت کنم که آدم‌ها صادق باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 422765

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/422765/رحمتی-کی-روش-گربه-دم-حجله-ک-شت-امیدوارم-موفق-باشد-استقلالی-ها-برنامه-نود-ناراضی-هستند-عکس

استال پرس
  https://www.estalpress.ir