یادداشت

امام، سلطه ی جهنّمىِ تحقیر آمیز آمریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌ القلب پهلوی را در هم شکست

12 بهمن 1394 ساعت 23:18

پیام اصلی انقلاب اسلامی، ماهیتی فرهنگی و مبتنی بر اندیشه ی دینی و ارزش های معنوی ست.


به گزارش پاپایا، به نقل از  موج چهارم :بی شک در دهه ی فجر انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مثل بود.
 
همچنین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ در کشورمان نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه ی پادشاهان با مردم رابطه ی سلطان و رعیت بود که با آمدن امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) رهبر کبیر انقلاب اسلامیمان، ضمن قطع این سلسله عیوب، نقطه ی عطفی در تاریخ ایران ایجاد کرد.
 
حال نباید از این نکته غافل شد که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تنها یک حادثه ی داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود، بلکه همانگونه که بسیاری از دولتمردان کشورهای غربی بویژه آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود و گذشته از آنکه آمریکا مطلوب ترین شرایط جغرافیایی، اقتصادی و نظامی را در یکی از حساسترین مناطق جهان که مرزهای طولانی با رقیب خود (دولت شوروی) داشت، از دست می‌‌داد، لذا امواج این انفجار بزرگ، رژیم های وابسته به غرب را در ممالک اسلامی و بلاد عربی متزلزل و بیمناک کرده بود.
 
باید تاکید کرد پیام اصلی انقلاب اسلامی که امام (ره) مطرح کرده بودند، ماهیتی فرهنگی، مبتنی بر اندیشه ی دینی و ارزش های معنوی بود و نباید از این نکته غافل شد که دهه ی فجر براى کشورمان یک فرصت تاریخى بود و ملت ما را از یک حصار بسیار خطرناک خارج ساخت و به فرموده ی مقام معظم رهبری، تا زمانی که یک ملت در حصار استبداد یک حکومت وابسته، فاسد، ضدّ مردم، ضدّ فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبى که زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پیش ببرد، نمى‏تواند در بین آنها پا بگیرد.
باید تصریح شود که ایّام دهه ی فجر براى ملت ایران، روزهاى فراموش نشدنى است.
 
از هنگام ورود امام تا وقتى که به‏ کلّى کمر طاغوت به دست این مردم شکست، این ملت روزهاى پُرشکوه و پر حماسه ‏اى را گذراند.
 
دهه ی فجر، مظهر شکوه و عظمت و فداکارى ملت ایران بود و عزّت، غیرت و شرف ایران و ایرانى، بلکه عزّت اسلام و مسلمین، در این دهه به‏ دست ملت مقاوم، شجاع و قهرمان ایران پایه‏گذارى شد و بر اساس بیانات گهربار رهبر انقلاب اسلامیمان، “دهه ی فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است”.
 
در دهه ی فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار میرود و اگر انقلاب اسلامی و امام بزرگوار نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدی وجود نداشت که سلطه ی جهنّمىِ تحقیرآمیز آمریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌ القلب پهلوی از این مملکت برکنده شود.
 
پس شایسته است که همه ساله با گرامیداشت هر چه با شکوه تر این دهه از طریق برگزاری جشن ها، بیان خاطرات آن دوران از طریق رسانه ها بویژه رسانه های دیداری و شنیداری و مطبوعات، ایجاد هیجان های عاطفی صحیح و برگزاری مراسم های درخور این دهه، ارزش های انقلاب، آرمان های امام راحل و شهدا را به نسل های آینده منتقل کنیم.
 
حسین عبدالعزیزی 


کد مطلب: 423042

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423042/امام-سلطه-ی-جهن-مى-تحقیر-آمیز-آمریکا-حکومت-دیکتاتورى-قسى-القلب-پهلوی-هم-شکست

استال پرس
  https://www.estalpress.ir