به مناسبت دهه فجر؛

برگزاری جشنواره غذا با هدف احیای غذاهای سنتی و محلی درسرباز+تصاویر

18 بهمن 1394 ساعت 14:06

به مناسبت دهه فجر جشنواره غذاهای بومی محلی شهرستان سرباز در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پاپایا،همزمان با فرارسیدن جشنهای سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور مسئولین و جمعی از بانوان شهرستان سرباز جشنواره غذاهای بومی و محلی در سالن فرهنگ وارشاد راسک برگزار شد.
در این جشنواره که به همت دانشگاه پیام نور راسک برگزار شد، بیش از 70 بانوی آشپز شهرستان سرباز با پخت غذاهای سنتی و محلی از جمله بت کور،بت دار،بت چتّوک،کرایی و تبائگ با هم به رقابت پرداختند.
محمود محمدی رئیس دانشگاه پیام نور راسک گفت: این جشنواره به مناسبت دهه مبارک فجر و به منظور احیای هرچه بیشتر غذاهای سنتی و بومی محلی شهرستان سرباز برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ، اهمیت شیوه های صحیح پخت، معرفی غذاهای سنتی و محلی، آشنایی با انواع غذاهای محلی، و ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر، آگاهی دادن به مردم در خصوص روش های تغذیه سالم و ایجاد نشاط در بین دختران دانشجو را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد.
محمدی تشویق خانواده ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: برگزاری این جشنواره همچنین نقش مهمی در نشان دادن فرهنگ و سنن غذایی و خلاقیت در سفره آرایی و ابتکارهای آشپزی در مناطق مختلف دارد.
وی با بیان این که خانواده ها باید به مصرف غذاهای سالم و سنتی روی آورند و فست فودها و غذاهای صنعتی را از رژیم غذایی خود حذف نمایند گفت: خانواده ها باید از پختن غذاهای تکراری در خانه پرهیز و از روغن و نمک کمتری نیز در غذاها استفاده کنند تا فرزندان آن ها در آینده دچار بیماری نشوند.
در ادامه این رقابت و پس از انجام داوری غذاهای این جشنواره، از سه نفر از برگزیدگان و همه شرکت کنندگان با اهدای جوایزی تجلیل شد.
.
.
.
.
.


کد مطلب: 423061

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423061/برگزاری-جشنواره-غذا-هدف-احیای-غذاهای-سنتی-محلی-درسرباز-تصاویر

استال پرس
  https://www.estalpress.ir