اهدای بیش از ۵میلیارد ریال کمک خرید جهزیه به زوج های جوان در سرباز /ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امداد

28 بهمن 1394 ساعت 13:04

به همت کمیته امداد امام خمینی شهرستان سرباز بیش از 5 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان در این شهرستان تعلق گرفت.


به گزارش خبرنگار پاپایا، یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام، احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است؛ و این توفیقی است از جانب خداوند متعال که تنها نصیب بندگان خوب و برگزیده او می شود از اینرو است که خدمت به محرومان و نیازمندان، یکی از شیرین ترین و پسندیده ترین عبادت ها و سنت پیامبراکرم و ائمه هدی علیهماالسلام است.
سابقه کمیته امداد امام خمینی رحمه الله به سال های قبل از پیروزی انقلاب (حدودا سال های 43 ـ 1342) باز می گردد که تعدادی از انقلابیون که در زمره یاران امام رحمه الله بودند، مأموریت پیدا کردند که به خانواده های زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگی کنند. امداد گری به ویژه در دوران اوج گیری انقلاب، در طی سال های 57 ـ 56،که اعتصاب و تحصن همه جا را فراگرفته بود، به منظور حمایت از اعتصاب کنندگان و زندانیان ادامه یافت. با پیروزی انقلاب، حمایت از نیازمندان در صدر برنامه ها قرار گرفت.
كميته امداد امام خميني(ره) بعنوان دومين نهاد انقلابي دقيقاً 22 روز پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران باصدور حكم پرخير و بركت و تاريخي حضرت امام خميني(ره) براي مدت نامحدود تشكيل گرديد و تأسیس آن به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله ، یکی از برکات و دست آوردهای انقلاب اسلامی است که با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شد و توانست بسیاری از نیازمندان را تحت پوشش قرار داده و چهره فقر را در کشور، کمرنگ سازد.
كميته امداد امام خميني(ره) بعنوان نهادي انقلابي و از نوع مؤسسات غيرانتفاعي و عام المنفعه است و تحت نظارت مقام معظم رهبري (ولايت فقيه) قرار دارد كه با هدف ياري نمودن محرومان و مستضعفان‌، امداد درماندگان و آسيب ديدگان و خودكفا كردن محرومان تشكيل ‌يافته است‌.
کمیته امداد امام خمینی خدمات گسترده ای را به اقشار مختلف محروم ارائه می دهد که برخی از این خدمات عبادتند از: پوشش سالمندان مشمول طرح شهید رجایی، پرداخت وام قرض الحسنه، تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده های تحت پوشش، کمک به درمان بیماران خاص، خدمات درمانی و بهداشتی و اجرای بیمه خانواده های تحت پوشش، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش، کمک به کاریابی برای مددجویان، تشکیل دوره های کارآموزی، تأمین مسکن برای خانواده های بی بضاعت، جمع آوری صدقات به منظور هدایت صحیح آن، بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و زلزله زده و خدمات دیگری که در راستای اهداف این نهاد صورت می پذیرد.
عبدالقادر ایرندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: اعطای تسهیلات ازدواج و کمک هزینه به مددجویان از جمله اقداماتی است که با هدف کمک به ازدواج جوانان و فرزندان مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سرباز انجام می‌شود.
وی افزود: در همین راستا در طی 9 ماهه سال جاری 134 سرویس جهیزیه کامل و هدیه ازدواج به ارزش بیش از 2میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد این شهرستان اهدا شده است و در دهه مبارک فجر نیز حدود 125 نوداماد و افزون بر 200 نوعروس کمک هزینه خرید جهیزیه و ازدواج به ارزش5 میلیارد و 800میلیون ریالی پرداخت شد.
وی تصریح کرد: کمیته امداد از هیچ تلاشی برای پرداخت تسهیلات و جهیزیه به مزدوجین زیر پوشش خود دریغ نمی‌کند اما در این زمینه به یاری و همت نیکوکاران و خیران نیازمند است.
مدیر کمیته امداد سرباز افزود: تا پایان دی ماه این نهاد بیش از 72میلیارد و 840میلیون ریال برای حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان سرباز پرداختی کرده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در موضوع ازدواج تنها جهیزیه را ملاک اصلی حمایت ها نمی داند گفت: ارائه خدمات مشاوره ای، آموزش ها و مهارت های زندگی در راستای ازدواج صحیح مهمتر است که باید این اقدامات استمرار داشته باشد.
ایرندگانی گفت: به همین منظور کلاس‌های مشاوره همسرداری، مسائل پزشکی، تنظیم خانواده، ارتباط زوجین با یکدیگر و با اطرافیان و مسائل احکام و نماز به منظور تحکیم بنیان خانواده با مشارکت نوعروسان برگزار شده است.
وی به اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام نیز اشاره کرد و افزود: اگر آداب اسلامی در زندگی سرلوحه زوج های جوان قرار گیرد قطعا از آمار طلاق و نزاع در جامعه کاسته خواهد شد.
وی در پایان مهمترین و مقدس ترین کانون در جامعه را کانون خانواده ذکر کرد و گفت: ایثار، گذشت و قناعت با تعالیم آموزه های دینی می تواند پشتوانه تداوم زندگی و آرامش در جامعه باشد.


کد مطلب: 423092

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423092/اهدای-بیش-۵میلیارد-ریال-کمک-خرید-جهزیه-زوج-های-جوان-سرباز-ارائه-تسهیلات-بانکی-مددجویان-کمیته-امداد

استال پرس
  https://www.estalpress.ir