مسئول هیات نظارت شورای نگهبان شهرستان سرباز:

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارتی استصوابی است/ وجود 100 صندوق اخذ رای در شهرستان سرباز

4 اسفند 1394 ساعت 11:06

مسئول هیات نظارت شورای نگهبان شهرستان سرباز با اشاره به وجود 100 صندوق اخذ رای در این شهرستان گفت: تعداد 26صندوق ثابت و 74 صندوق سیار در شهرستان سرباز برای جمع آموری آرای مردم فعال خواهند بود.


به گزارش خبرنگار پاپایا، هرچه به هفتم اسفند ماه زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نزدیک می شویم، دست اندرکاران امر و مسئولان برگزاری انتخابات نیز شرایط را برای برگزاری این دو رویداد مهم که به صورت همزمان برگزار می شود آماده می کنند.
در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات مظهر مردم سالاری دینی به حساب می آید و مطمئنا حضور پرشور و حداکثری در آن می تواند زمینه های افزایش اقتدار کشورمان در مجامع بین المللی را فراهم کند.
تجربه 36 ساله انقلاب نشان داده که ایران جزو معدود کشورهایی است که آزادانه ترین انتخابات را برگزار کرده و مردم با حضور در پای صندوق ها، به فرد یا افراد مورد نظر خود در مسئولیت های مختلف رای می دهند.
حضور حماسی مردم در آخرین انتخابات برگزار شده که مربوط به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد 92 بود و در آن 72.7 درصد واجدین شرایط شرکت کردند بیانگر اعتماد بالای آن ها به مسئولان برای برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از جهت گیری های سیاسی بود، موضوعی که می طلبد شرایط برای افزایش تعداد شرکت کنندگان توسط دست اندرکاران امر فراهم شود.
مسئول هیات نظارت شورای نگهبان شهرستان سرباز درگفت و گو باخبرنگار پاپایا،با اشاره به این که شورای نگهبان نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و هر انتخاباتی که تحت عنوان مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی باشد را برعهده دارد، اظهار داشت: نظارت و بازرسی شورای نگهبان برای صیانت از آرای مردم و پاسداری از سلامت انتخابات است.
وی صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را مهم ترین رویکرد دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان بیان کرد و افزود: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارت استصوابی است.
داوود ذوافقاری با اشاره به سابقه روشن و شفاف انتخابات در ايران خاطرنشان كرد، در طول تاریخ 37 ساله انقلاب تاکنون شاهد برگزاري انتخابات متعددي بوديم  كه به جرات مي توان گفت جزو سالم ترين انتخابات در تمام دنيا بوده است كه نقش شوراي نگهبان در اين ميان يك نقش سازنده و كارساز بوده است.
وی تاکید بر لزوم رعایت خطوط قرمز از سوی نامزدهای انتخاباتی گفت: مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شهرستان نیز باید بستر مشارکت آگاهانه و گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه را به دور از هرگونه مداخله و جانبداری فراهم کنند .
ذوافقاری یادآور شد: ناظران شورای نگهبان شهرستان سرباز در تمام انتخابات برگزار شده تعاملی خوب و سازنده با هیئت نظارت داشته‌اند.
این مسئول بابیان اینکه وجود ناظران امین در شورای نگهبان یکی از دلایل حضور پرشور مردم در انتخابات است، گفت: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رأی می‌تواند قدرت و اقتدار نظام را به جهانیان نشان دهد.
وی با اشاره به وجود 100 صندوق اخذ رای در شهرستان سرباز بیان کرد: از این تعداد  26صندوق ثابت و 74 صندوق سیار در شهرستان سرباز برای جمع آموری آرای مردم فعال خواهند بود.
مسئول هیات نظارت شورای نگهبان شهرستان سرباز با اشاره به این که بیش از 110هزار واجد شرایط رای دادن در شهرستان سرباز وجود دارد، افزود:پیش بینی می شود بیش از 100 هزار نفر در این انتخابات شرکت کنند و به همین منظور 120هزار تعرفه رای گیری برای انتخابات 7 اسفند ماه پیش بینی شده است.
ذوافقاری با بیان این مطلب که 370 نفر از ناظران این نهاد انتخابات این دوره شهرستان سرباز را زیر نظر دارند،اظهار داشت: پیش بینی شده است تا در هر صندق انتخاباتی سه تا پنج نفر از ناظران شورای نگهبان حضور داشته باشند و در کنار آنان هر کاندیدای انتخابات یک نماینده معرفی کرده و در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.
وی در پایان افزود: باتوجه به تعداد زیاد کاندیداهای این دوره انتظار داریم تا انتخاباتی پرشوری همانند دوره های قبل را در شهرستان سرباز شاهد باشیم و امیدواریم نمامزدهای انتخاباتی هم همانگونه که تاکنون اخلاق مداری کرده و قوانین تبلیغاتی را رعایت  کرده اند با اخلاقی اسلامی ادامه دهند.


کد مطلب: 423111

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423111/نظارت-شورای-نگهبان-انتخابات-نظارتی-استصوابی-وجود-100-صندوق-اخذ-رای-شهرستان-سرباز

استال پرس
  https://www.estalpress.ir