سیستان وبلوچستان خواستگاه میوه های گرمسیری/۱۵۰۰ هکتارهندوانه سطح زیرکشت در سرباز

15 اسفند 1394 ساعت 13:12

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرباز گفت: برداشت هندوانه خارج از فصل از هزار و 500 هکتار از زمین‌‌های شهرستان سرباز آغاز شد.


به گزارش خبرنگار پاپایا تصویر یک هندوانه داخل حوض بزرگ وسط حیاط. یک سینی و چاقو. هندوانه‌ای که قاچ می‌شود و سرخی چشم‌نوازی که بیرون می‌زند. حتی این تصویر نوستالژیک هم هوس یک قاچ هندوانه‌ی خنک را به سر آدم می‌زند.
هندوانه میوه ای است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. متخصصان معتقدند که ماده ای به نام سیترولین که در هندوانه به فراوانی یافت می شود، مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی می باشد. در واقع مصرف این میوه موجب کاهش آترواسکلروز (تصلب شرایین) می گردد. 
مصرف هندوانه می تواند بخشی از کالری، ویتامین C و A مورد نیاز بدن را تأمین کند. همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می کند.
سعید نارویی درگفت و گو با خبرنگار پاپایا،اظهار داشت: سیستان و بلوچستان خاستگاه محصولات گرمسیری به ویژه برداشت هندوانه خارج از فصل بوده که نقش مهمی در تنظیم بازار مصرف کشور ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هزار و 500هکتار از زمینهای زراعی شهرستان سرباز به کشت هندوانه خارج از فصل اختصاص دارد،بیان کرد: بخش پیشین شهرستان سرباز با دارا بودن اقلیم مناسب و آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز مستعد کاشت انواع محصولات خارج از فصل به خصوص هندوانه است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سرباز بیان کرد: اغلب کشت‌های خارج از فصل و پاییزه در فضاهای گلخانه‌ای امکان‌پذیر است اما اکنون پیشین شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان خود یک گلخانه طبیعی است.
وی ادامه داد:1500هکتار از زمینهای زراعی شهرستان سرباز به کشت هندوانه خارج از فصل اختصاص دارد.
نارویی افزود: کشت هندوانه خارج از فصل در این شهرستان از اواخر آبانماه تا پایان دیماه به صورت زیر پلاستیک صورت می گیرد که تأثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف آب و افزایش میزان تولیدات دارد.
مدیر جهاد کشاورزی سرباز در خصوص مزایای کشت زیر پلاستیک گفت:از مزایای کشت محصولات زیر پلاستیک جلوگیری از رشد علفهای هرز و آفات و همچنین کاهش برخی هزینه های کاشت و داشت محصول است.
 
 
 
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

 
 


کد مطلب: 423150

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423150/سیستان-وبلوچستان-خواستگاه-میوه-های-گرمسیری-۱۵۰۰-هکتارهندوانه-سطح-زیرکشت-سرباز

استال پرس
  https://www.estalpress.ir