اعزام اولین کاروان راهیان نور دانشجویان بسیجی پیام نور راسک به مناطق عملیاتی/ ارتقای بصیرت و تقویت روحیه مقاومت در بسیجیان دستاورد سفری معنوی

16 اسفند 1394 ساعت 13:07

رئیس دانشگاه پیام نور راسک گفت: اعزام دانشجویان و دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس موجب ارتقای بصیرت و تقویت روحیه مقاومت و ایثار در بین جوانان و نوجوانان بسیجی می شود.


به گزارش خبرنگار پاپایا، اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندیست تا با یاد آوری آن قسمت کوچکی از جان فشانی و رشادتهای فرزندان این آب و خاک را به جوانان و نوجوانان امروز انقلاب نشان دهیم تا راهی برای خودسازی و درک رشادتهای شهیدان داشته باشند.
این اردوها تجلی حضور رشادت و شهادتی است که درقالب برنامه فرهنگی عظیم برگزار می شود و در راستای فعالیت های فرهنگی می توان از آن برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ملت و آرمانهای انقلاب اسلامی استفاده مناسب کرد، زیرا به این وسیله  زائران و به ویژه جوانان با شرکت در کاروانهای راهیان نور به درک والای از رشادت و خودگذشتگی رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس خواهند رسید.
با عنایت به این موضوع و به منظور تجدید پیمان با آرمانهای بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، بیعت دوباره با رهبر گرانقدر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی، اولین کاروان راهیان نور دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور راسک به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام گردید.
اردوهای راهیان نور پیوند دهنده نسل جديد با نسل جنگ تحميلي

رئیس دانشگاه پیام نور راسک در گفت وگو با پاپایا اعزام دانشجویان و دانش آموزان به مناطق جنگی را بهترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: دانشجویان در قالب کاروانهای راهیان نور با بازدید از مناطق جنگی دوران هشت سال دفاع مقدس با دلاور مردی ها و ایثار و فداکاریهای رزمندگان و مدافعان حریم اسلام و ولایت آشنا می شوند.
محمود محمدی با اشاره به اعزام 20دانشجوی پسر این دانشگاه به اردوی راهیان نورگفت: هدف از اعزام این دانش آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس آشنایی نوجوانان و جوانان نسل امروز با روحیه ایثار، شهادت و بیعت با آرمانهای امام (ره) و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه اولین کاروان اعزامی این دانشگاه شامل دانشجویان پسر بود ، افزود: کاروان دوم نیز متعلق به دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور راسک است که در تاریخ 17 اسفندماه عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: دانشجویان در این اردوی شش روز با سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور از یادمان‌های طلائیه، اروندکنار، شلمچه، هویزه، دهلاویه و فکه بازدید کرده وعلاوه بر آشنایی با این مناطق و عملیات های دوران دفاع مقدس از برکات معنوی آن نیز بهره‌مند خواهند شد.
محمدی خاطر نشان کرد: اعزام دانشجویان و دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس موجب ارتقای بصیرت و تقویت روحیه مقاومت و ایثار در بین جوانان و نوجوانان در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حریم ولایت می شود.
این مسئول اظهار کرد: جوانان و دانشجویان امروز، آینده سازان کشور هستند که باید برای انتقال ایثار و رشادتهای رزمندگان اسلام به آنان تلاش کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور راسک ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی را بیمه کرده است گفت: به همین خاطر، دشمنان انقلاب و اسلام درصدد نابودی این فرهنگ هستند.
وی با اشاره به اینکه مقابله با جنگ نرم امروز مستلزم آگاهي و بصيرت است اظهار داشت: نبايد دلخوش به همان اطلاعات و آگاهي‌هاي گذشته باشيم؛ چرا كه روش‌ها، تاكتيك‌ها و تكنيك‌ها هر روز و هر لحظه در حال تغيير و تحول است.
وی گفت: علم و فناوري سيرصعودي فوق‌العاده‌اي دارد و بايد در شرايط كنوني همگام با زمان علم و آگاهيمان را افزايش دهيم.
محمدی  با بیان اینکه در برهه کنونی، سكون و بي‌تحركي نتيجه‌اي جز تسلط بيگانگان و شكست ندارد افزود: يكي از راه كارهاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان فرهنگ‌سازي متناسب با مقوله‌اي كه دشمنان بر آن تأكيد  و توجه دارند.
 
 


کد مطلب: 423167

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423167/اعزام-اولین-کاروان-راهیان-نور-دانشجویان-بسیجی-پیام-راسک-مناطق-عملیاتی-ارتقای-بصیرت-تقویت-روحیه-مقاومت-بسیجیان-دستاورد-سفری-معنوی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir