یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

عدم حمایت دولت از تولیدات داخلی/ متاسفانه دولت توجه چندانی به رکود ندارد

14 فروردين 1395 ساعت 10:13

محمود محمودی گفت: مشکل تولید کنندگان داخلی سرمایه در گردش نبوده بلکه عمده مشکل آنها عدم حمایت از تولیدات است که متاسفانه باید گفت طی این دوسال دولت توجه چندانی به رکود نداشته است.


رئیس دانشگاه پیام نور راسک در گفت وگو با خبرنگار پاپایا با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی الگوی جدیدی از اقتصادی است که باید در کنار آن تلاش برای پیشرفت اقتصادی مضاعف شود، اظهار داشت: این نوع اقتصاد به معنای اقتصادی درون زا مبتنی بر تولید و ظرفیت های داخلی است.
محمود محمودی گفت: از آنجایی که رهبر انقلاب سال 95 را بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند، دولت هم باید اقدام و عمل ار که جزئی از سیاست های ابلاغی است در دستور کار قراردهد و به آن جامع عمل بپوشاند.
وی با اشاره به فعالیت ها و اقداماتی که توسط سپاه پاسداران و بسیجیان در این زمینه صورت گرفته است، افزود: دولت باید از این دو مقوله برای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک بگیرد چرا که کارگروه های اقتصادی مجامع بسیج بهترین اتاق فکر در جهت اقدام و عمل به پروژه های اقتصادی است.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد ریاضتی به معنتای تحمل سختی و گرسنگی است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی پیدا کردن راه حل هایی برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی باشیم که کشور را با آن از تحریم های اقتصادی نجات دهیم.
وی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران افزود: تنها راه مقابله با سیاست های غرب روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.
محمودی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سرشار از پتانسیل و منابع خدادادی است، ادامه داد: با بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها می توان گام های موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت زیرا این استان سرشار از مزیت های دریایی، گردشگری، معادن و کشاورزی است.
وی با بیان اینکه واردات کالاهای مصرفی به ضرر کشور است، گفت: واردات بیش از حد کالا به ویژه برنج و میوه به ضرر اقتصاد مقاومتی است لذا در این راستا دولت باید همچون سپاه و بسیج که از مرزها حفاظت و پاسداری می کنند از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کند.
رئیس دانشگاه پیام نور راسک ادامه داد: مشکل تولید کنندگان داخلی سرمایه در گردش نبوده بلکه عمده مشکل آنها عدم حمایت از تولیدات است که متاسفانه باید گفت طی این دوسال دولت توجه چندانی به رکود نداشته است.
وی بیان داشت: رکود تورمی یک عارضه اقتصادی است که دولت باید رکود را در اولویت کاری خود قرار دهد تا بتواند از تولید و اشتغال حمایت کند.
محمودی با بیان اینکه سخنان رهبری فصل الخطاب است، گفت: دولت باید با اجرای فرامین رهبری به اجرای سیاست های ابلاغی خود بپردازد.


کد مطلب: 423210

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423210/عدم-حمایت-دولت-تولیدات-داخلی-متاسفانه-توجه-چندانی-رکود-ندارد

استال پرس
  https://www.estalpress.ir