مسئول فروش میوه های گرمسیری شهرستان سرباز؛

1850هکتار از زمین های سرباز زیر کشت گندم /قریب به هزار کشاورز در این شهرستان مشغول به کشت این محصول

19 فروردين 1395 ساعت 12:26

رسول بخش آذریان گفت: به دلیل شرایط آب وهوایی خاص شهرستان سرباز با ۱۸۵۰هکتار سطح زیر کشت گندم، اولین نقطه از کشور است که کاشت وبرداشت محصول گندم درآن انجام می‌شود.


مسئول فروش میوه های گرمسیری شهرستان سرباز درگفت و گو با خبرنگار پاپایا، گفت:همزمان با برداشت گندم از مزارع سرباز خرید تضمینی این محصول مهم در این شهرستان آغاز شد.
وی با اشاره آب و هوای خاص شهرستان سرباز، اظهار داشت: این شهرستان به دلیل شرایط آب وهوایی خاص اولین نقطه از کشور است که کاشت وبرداشت محصول گندم درآن انجام می‌شود و می توان گفت پیشین یه عنوان گلخانه طبیعی ایران است.
رسول بخش آذریان با بیان اینکه برداشت گندم از نیمه اسفند ماه در شهرستان سرباز آغاز شده است، بیان کرد: به صورت تضمینی کیلویی 12 هزار و 705 ریال در مراکز خرید از کشاورزان خریداری می شود.
وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم شهرستان سرباز ۱۸۵۰هکتار است که کشت آن از مهرماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه داشته همچنین برداشت این محصول از ۹ اسفند ماه به صورت دستی و از ۱۶اسفند با کمباین شروع شده است.
وی با اشاره اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به 220 تن رسیده است. تصریح کرد: انتظار می رود ۱۵۰۰تن تولید گندم مازاد برمصرف کشاورزان نیز در این شهرستان تولید شود.
آذریان در پایان افزود:گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شهرستان سرباز از اهمیت بالایی برخوردار است وتقریبا ۴۰۰ کشاورز گندم کار به طور مستقیم و۶۰۰ کشاورز فصلی در شهرستان سرباز به کشت آن مشغول هستند.
 

 

 
 


کد مطلب: 423256

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423256/1850هکتار-زمین-های-سرباز-زیر-کشت-گندم-قریب-هزار-کشاورز-این-شهرستان-مشغول-محصول

استال پرس
  https://www.estalpress.ir