امام جمعه اهل سنت سرباز ؛

در سایه وحدت میتوان برتوطئه هاي دشمنان اسلام غلبه كرد

17 ارديبهشت 1395 ساعت 15:29

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: بعثت پيامبر اكرم (ص) فرصتي مناسب براي وحدت امت اسلامي است تا در سايه اين وحدت بتوانيم بر توطئه هاي دشمنان جهان اسلام غلبه كنيم.


به گزارش خبرنگار پاپایا،مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز در خطبه های نماز جمعه این هفته مینان سرباز با تبریک عید مبعث و بیان مأموریت پیامبران الهی بخصوص پیامبر خاتم (ص)، گفت: تلاوت آیات الهی ، تعلیم کتاب و درس حکمت و چگونه زیستن ، فلسفه بعثت پیامبر (ص) بود.
وی قرن بعثت پیامبر (ص) را قرنی بسیار عجیب و غیر قابل تصور توصیف کرد و اظهار کرد: زمان بعثت حضرت محمد (ص) بیش از شش قرن بود که رابطه آسمان با زمین از طریق انبیای الهی برقرار نشده بود و با تحریف کتب آسمانی سایر ادیان و بازیچه قرار گرفتن ادیان الهی در آن مدت ششصد سال باعث شده بود چراغی که پیامبران روشن کرده بودند خاموش شود.
رسولی زاده با اشاره به مبعث نبی مکرم اسلام، بیان کرد: خداوند نعمت هاي بسيار به بندگانش ارزاني داشته كه يكي از بزرگترین این نعمت ها، بعثت پیامبر خاتم (ص) است زيرا اين نعمت باعث سعادت و خوشبختي انسان در دنيا و آخرت مي گردد و آنان را از سیاهی و تباهی نجات می دهد.
وي با اشاره به مراسمات هفته وحدت در شهرستان سرباز، گفت : در این روز عزیز شاهد بودیم که در جای جای شهرستان جشن و مراسمات مذهبی برگزار شد و شیعه و سنی درکنار هم این عید بزرگ را جشن گرفتند و این تعامل و در کنار هم نشستن ها را با هر دیدی نگاه کنیم مبارک و قابل تحسین و ارزشمند است زیرا بعثت پيامبر اكرم (ص) فرصتي مناسب براي وحدت امت اسلامي است تا در سايه اين وحدت و همدلی بتوانيم بر توطئه هاي دشمنان جهان اسلام غلبه كنيم.
اين استاد مدرسه علوم ديني اهل سنت با اشاره وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: با تکیه بر عقلانیت روحانیت فریقین و تعامل مسئولان خوشبختانه امروز در این استان در مسئله وحدت مشکلی نداریم.
 وی در پایان افزود: امروز بهترين راه براي ترويج دين مبين اسلام و حفاظت از دستاوردهاي مبعث و معراج پيامبر اعظم (ص) ترويج مكارم اخلاقي در زندگي فردي و اجتماعي و بين المللي است.


کد مطلب: 423401

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423401/سایه-وحدت-میتوان-برتوطئه-هاي-دشمنان-اسلام-غلبه-كرد

استال پرس
  https://www.estalpress.ir