کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان برگزار می شود

21 ارديبهشت 1395 ساعت 10:07

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت علیهم السلام در ادبیات بلوچستان در شهرستان سرباز خبر داد.


حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، گفت: اولين کنگره سراسري شعر سيماي اهل بیت علیهم السلام درادبيات بلوچستان با بررسي آثارو اشعار مرحوم ابراهيم ملازهي و مرحوم عبدالله روانبد برگزار می شود.   
 
وی افزود: منابع اهل سنت سرشار از روایات و احادیث امامان و ائمه است و چون ائمه اطهار علیهم السلام از نسل پیامبر بزرگوار اسلام هستند اهل سنت برای آنان احترام ویژه‌ای قائل هستند.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: توجه و احترام به ائمه علیهم السلام در بیان و کلام بزرگان اهل سنت جاری است و به عنوان بخشی از تاریخچه مبانی اعتقادی و معنوی آن را می‌ستایند.
 
وی با اشاره به اینکه شعر از جمله راههای بیان و انعکاس اندیشه‌ها و اعتقادات افراد است افزود: آثار و اشعار آخوند مرحوم ابراهیم ملازهی و مرحوم مولوی عبدالله روانبد نمونه‌ای ارادت خاص اهل سنت به ائمه علیهم السلام است.
 
حجت الاسلام بزمانی از برگزاری اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت علیهم السلام در ادبیات بلوچستان همزمان با 5 خردادماه در شهرستان سرباز خبر داد و ادامه داد: اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت علیهم السلام در ادبیات بلوچستان 5 خردادماه سال جاری با همکاری دانشگاه پیام نور استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرباز برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: شاعران و علاقمندان می‌توانند آثار و اشعار خود را جهت شرکت به دبیرخانه این کنگره به آدرس شهرستان سرباز،شهر راسک، دانشگاه پیام نور تا 27 اردیبهشت ماه ارسال نمایند.
 
گفتنی است: تاکنون هزار عدد پوستر و 300 متر بنر تبلیغاتی ویژه این کنگره توزیع و نصب شده است.
 
پایان پیام/


کد مطلب: 423439

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423439/کنگره-سراسری-شعر-سیمای-اهل-بیت-ع-ادبیات-بلوچستان-برگزار-می-شود

استال پرس
  https://www.estalpress.ir