دبیر کنگره سراسری سیمای شعر اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان عنوان کرد:

کنگره شعر اهل بیت(ع) بهانه ای برای تقویت وحدت بین مسلمانان

6 خرداد 1395 ساعت 11:01

دبیر کنگره سراسری سیمای شعر اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان گفت: کنگره سراسری سیمای شعر اهل بیت(ع) درادبیات بلوچستان به منظور تقویت وحدت بین مسلمانان برگزار شده است.


محمود محمدی دبیر کنگره سراسری سیمای شعر اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، گفت: فکر و ایده اولیه این کنگره در جلسه ای که با حجت الاسلام حاتمیان مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور و حجت الاسلام بزمانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان داشتیم مطرح شد.
وی ادامه داد: پس از بیان این مطلب که شعرای بلوچستان اشعار فراوانی در موضوع اهل بیت(ع) دارند، هماهنگی های لازم برای برگزاری اولین کنگره سیمای شعر اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان با موافقت و حمایت سرپرست دانشگاه پیام نور استان صورت گرفت.
رئیس دانشگاه پیام نور راسک افزود: گام نهادن در مسیر فرهنگ اهل بیت(ع) علاوه بر عزم برخاسته از تعهد و ایثار عشق به خاندان اهل بیت(ع) در قالب هنر از صفات برجسته مومنان راستین است، که حمایت این عزیزان نشان از ارادت و ایمان آنان است.
وی تصریح کرد: کنگره سراسری سیمای شعر اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان به منظور تقویت وحدت بین مسلمانان با موضوعات  بررسی آثار و اشعار آخوند ابراهیم ملازهی و مولوی عبدالله روانبد  و توصیف شخصیت و جایگاه پیامبر  و اهل بیت(ع) برگزار شد.
وی افزود: 50 اثر از اشعار شعرای اهل سنت با موضوع اهل بیت(ع) و 35 مقاله با موضوع بررسی آثار و اشعار آخوند ابراهیم ملازهی و مولوی عبدالله روانبد  از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره سراسری ارسال شده  با گویش‌های  فارسی و بلوچی است  که در دو بخش ارائه مقاله و شعر برخی آثار برگزیده قرائت شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423494

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423494/کنگره-شعر-اهل-بیت-ع-بهانه-تقویت-وحدت-بین-مسلمانان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir