پیش‌بینی فعال سیاسی اصلاح‌طلب از انتخاب رئیس مجلس دهم

زیباکلام: ممکن است پدیده الهه راستگو در مجلس هم تکرار شود

7 خرداد 1395 ساعت 13:06

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فکر می‌کنم آقای لاریجانی رئیس مجلس شوند چراکه علاوه بر اصولگرایان، این احتمال وجود دارد که در انتخاب رئیس مجلس پدیده «الهه راستگو» تکرار شود.


صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در واکنش به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان گفت: به نظر من این واکنشی بود به رای مردم در انتخابات هفتم اسفند. کسانی که این کار را کردند می‌خواستند بگویند رای مردم برای ما مهم نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که مگر 51 نماینده‌ای که به آیت الله جنتی رای دادند، منتخب مردم نبودند؟ اظهار داشت: انتخابات خبرگان رقابتی نبود. من قبول دارم که حدود 10 تا 20 درصد مردم از تندروها حمایت می‌کنند. آیا شما این درصد از مردم را که به تندروها رای دادند اکثریت می‌دانید؟
 
زیباکلام در خصوص انتخاب رئیس مجلس دهم هم گفت: فکر می‌کنم دکتر لاریجانی رای بیشتری از آقای عارف می‌آورد. چراکه علاوه بر اصولگرایان و نمایندگان جبهه پایداری که یکپارچه می‌خواهند به ایشان رای بدهند، این احتمال وجود دارد که پدیده «الهه راستگو» تکرار شود و نمایندگان مستقل هم به ایشان رای بدهند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان ضمن تاکید بر رقابتی‌تر بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند اکثریت مجلس را بدست آورند؟ گفت: هرجا انتخابات رقابتی بود اصلاح‌طلبان پیروز شدند.
 


کد مطلب: 423499

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423499/زیباکلام-ممکن-پدیده-الهه-راستگو-مجلس-هم-تکرار-شود

استال پرس
  https://www.estalpress.ir