اوقات فراغت دانش اموزان نیازمندبرنامه ای هدفمند/خانواده ها باید با آسیب های فضای مجازی اشنا شوند

19 خرداد 1395 ساعت 14:31

مدیر آموزش و پرورش راسک گفت : اوقات فراغت یکی از مسائل مهم نوجوانان و جوانان است که شناخت نیازمندی ها، رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب بروز استعدادها و خلاقیت ها و ایجاد نوآوری در بین نوجوانان و جوانان می شود.


به گزارش خبرنگار پاپایا؛ جلسه برنامه ریزی، آسیب‌شناسی و بررسی موانع، مشکلات و شرایط کلی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان سرباز در تعطیلات تابستانی با حضور مسئولین شهرستانی با هدف بررسی برنامه های ستاد غنی سازی اوقات فراغت و تعمیرات مورد نیاز مدارس در محل آموزش و پرورش راسک برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود در راستای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان ارائه کردند و همچنین پیشنهاداتی از سوی اعضای حاضر برای گسترش فعالیت‌ها ارائه شد.
عبدالصمد نارویی مدیر آموزش و پرورش راسک با اشاره به اهمیت برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت دانش آموزان، گفت : دو رویه در اوقات فراغت وجود دارد ، یکی پر کردن اوقات فراغت و دیگری غنی سازی آن  است که روش دوم به لحاظ  علمی حائز اهمیت می باشد و نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد
وی افزود:گذران اوقات فراغت  به عنوان یک مسئله مهم ویک رویداد اجتماعی برای تمام افراد جامعه بویژه جوانان، مطرح است که تجربه نیز نشان داده است که برنامه هدایت‌شده برای گذران صحیح اوقات فراغت در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، بسیار مفید و موثر است.
نارویی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس های اوقات فراغت به رشد اجتماعی و فکری کودکان و نوجوانان کمک بسزایی می کند، افزود: اوقات فراغت یکی از مسائل مهم نوجوانان و جوانان است که شناخت نیازمندی ها، رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب بروز استعدادها و خلاقیت ها و ایجاد نوآوری در بین نوجوانان و جوانان می شود.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار برنامه های اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان، بیان کرد: دستگاههای اجرایی شهرستان باید امکانات لازم را در اختیار ستاد اوقات فراغت قرار دهند تا شاهد ارائه بهترین خدمات به نوجوانان و جوانان عزیز باشیم.
مدیر آموزش و پرورش راسک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نفوذ شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان و نسل جدید، تصریح کرد: با توجه به شرایط سنی و آسیب پذیری آن ها در برابر این شبکه ها باید جلسات توجیهی برای اولیاء دانش آموزان برگزار شود.
درادامه اعضاء ستاد برنامه های انجام شده در ستاد را پیرامون اوقات فراغت تابستان دانش آموزان وجوانان مورد بررسی قرار دادند.
 


کد مطلب: 423559

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423559/اوقات-فراغت-دانش-اموزان-نیازمندبرنامه-هدفمند-خانواده-باید-آسیب-های-فضای-مجازی-اشنا-شوند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir