گوگل انرژی تولیدی دو مزرعه بادی ساخته نشده را پیش‌خرید کرد!

13 تير 1395 ساعت 4:56

کمپانی گوگل همواره به آینده نگری شهره بوده و می داند که به زودی می بایست به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک حرکت کند.


به گزارش پاپایا، در این بین، انرژی حاصله از توربین های بادی نصب شده در مزارع که با وزش باد به گردش در می آیند و می توانند انرژی قابل توجهی را نیز تولید کنند، مورد توجه مدیران گوگل قرار گرفته و این شرکت به تازگی با عقد قراردادی، انرژی تولیدی از دو مزرعه بادی واقع در کشورهای نروژ و سوئد را خریداری کرده است تا از آن برای تغذیه دیتاسنترهای خود در قاره اروپا استفاده کند.
 
اما نکته جالب اینجاست که این دو مزرعه بادی وجود خارجی ندارند و هنوز مراحل ساخت آن ها به پایان نرسیده است. گفته می شود که مزرعه بادی Tellenes نروژ در اواخر سال 2017 میلادی ساخته خواهد شد که در آن زمان، به عنوان بزرگ ترین مزرعه بادی این کشور شناخته خواهد شد.
 
مزرعه بادی واقع در کشور سوئد نیز که 22 توربین بادی را در دل خود جای داده است، در اوایل سال 2018 ساخته و آماده بهره برداری خواهد شد.
 
گوگل قصد دارد تا علاوه بر این دو مزرعه بادی بزرگ، مزراع کوچک تر را نیز خریداری کند که مجموع انرژی های بدست آمده از این مزارع، می تواند انرژی بالغ بر 500 مگاوات را برای این کمپانی به ارمغان آورد. هنوز اطلاعاتی در خصوص مبلغ این قرارداد منتشر نشده است.
 
این شرکت اخیراً اعلام کرد که قصد دارد در آینده ای نزدیک، 100 درصد انرژی لازم برای مراکز، دفاتر و دیتاسنترهای خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین کند و متعهد شده است که برای تحقق این هدف خود، سرمایه ای بالغ بر 2.5 میلیارد دلار را هزینه و انرژی 2.2 گیگاواتی را از طریق این منابع برای تغذیه سیستم ها و مراکز خود خریداری کند.
 
این اقدام گوگل برای حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک و دوست دار اکوسیستم می تواند به الگویی برای سایر کمپانی ها تبدیل شود و کم کم شاهد ورود تمامی کمپانی ها به حوزه استفاده کنندگان از انرژی های پاک باشیم.
 
گوگل  
 
 
 


کد مطلب: 423734

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423734/گوگل-انرژی-تولیدی-دو-مزرعه-بادی-ساخته-نشده-پیش-خرید

استال پرس
  https://www.estalpress.ir