گزارش پاپایا از مهمانان ناخوانده سرباز؛

راسک نیازمند نگاه مسئولین/ از قطعی مکرر برق تاعدم وجود مکان تفریحی مناسب برای خانواده ها

28 تير 1395 ساعت 6:36

در روزهای اخیر علاوه بر رطوبت بالا هوا عواملی چون گرمای بیش از45درجه ای و گرد و خاک که همواره مهمانانی ناخوانده برای مردم شهرستان سرباز هستند، شرایطی را به وجود آورده‌اند که وضعیت زندگی مردم این دیار را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.


به گزارش خبرنگار پاپایا، بدون شک هرچه هوا گرم تر باشد، نیاز انسان به آب بیشتر خواهد شد تا بتواند آب از دست رفته در اثر تعریق را جبران کند و دمای بدن را ثابت نگاه دارد  اما در روزهای اخیر علاوه بر رطوبت بالا هوا عواملی چون گرمای بیش از45درجه ای  و گرد و خاک که همواره مهمانانی ناخوانده برای مردم شهرستان سرباز هستند، شرایطی را به وجود آورده‌اند که وضعیت زندگی مردم این دیار را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
 

 
طوفان و گردو خاک یک ماه است که مهمان ناخوانده مردم سرباز است

یکی از شهروندان راسک در گفت و گو با خبرنگار پاپایا؛ گفت: طوفان و گردو خاک یک ماه است که مهمان ناخوانده مردم سرباز است و هر روز عصر شاهد ناپدید شدن خورشید در ابری از خاک هستیم.
محمد رحیمی  با اشاره به اینکه گرمای زیاد و گرد و خاک باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است، افزود: گرمای شدید این روزهای راسک و گرد و خاک هوا  باعث شده است تا مردم نتوانند از خانه های خود خارج شوند و از هر وسیله ای برای خنک کردن خود استفاده کنند.
وی با اشاره به افت ولتاژ برق در برخی نقاط شهرستان، بیان کرد: موج گرمای هوا باعث شده است تا مردم بیش از پیش به کولرهای آبی و گازی روی بیاورند که این روند موجب افت ولتاژ برق در ادارات و منازل شده است که این خود نیز قطعی های مکرر جریان برق را به همراه داشته است.
 

 
گرمای زیاد و گردوخاک باعث میشود که خانواده ها تمام روز را در اتاق های دربسته بمانند
 
یونس درویش مقدم یکی دیگر از شهروندان با گلایه از نبود پارک و محل تفریح در راسک، اظهار داشت: گرمای زیاد و گردوخاک باعث میشود که خانواده ها تمام روز را در اتاق های دربسته بمانند و شب ها نیز به دلیل نبود هیچ پارک و محلی برای تفریح نتوانند از خانه خارج شوند.
وی با اشاره به مشکلات روانی ایجاد شده ناشی از عدم بازی و تفریح در کودکان، تصریح کرد: فرزندانمان در طول شبانه روز مجبور به نشستن در خانه هستند و این امر باعث بروز مشکلات روانی و اجتماعی فراوانی در آنها میشود.
این شهروند راسکی ادامه داد: همه میدانند که کودکان برای رشد نیازمند بازی هستند و اگر فرصت  بازی های سالم را از آنها بگیریم بدون شک به سوی بازیهای کامپیوتری و حتی شبکه های اجتماعی و اینترنتی کشیده خواهند شد.
 

 
هیچ یک از شهرهای این شهرستان بجز کلات پارکی برای بازی کودکان ندارد
اسما یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: برای ما که بومی این شهرستان نیستیم بسیار سخت است تحمل این شرایط، چرا که به وجود پارک ها و محل هایی برای بازی و تفریح کودکان و بزرگسالان عادت کرده ایم ولی اینجا حتی شبها هم نمیتوانیم ساعتی را در خارج از منزل سر کنیم چون جایی برای گشت و گذار وجود ندارد.
وی افزود: در طول دوسالی که در این شهرستان مشغول به خدمت هستم، هیچ گاه شاهد بازی کودکان سرباز در پارکها نبودم چراکه هیچ یک از شهرهای این شهرستان بجز کلات پارکی برای بازی کودکان ندارد.
این معلم دبستان در پایان با تاکید بر این مطلب که کودکان سرمایه های جامعه هستند، تصریح کرد: درست است که ما نیز همچون کودکانمان به بازی و تفریح نیاز داریم اما باید به این نکته توجه کرد که فرزندان ما آینده سازان این کشور هستند و باید برای تامین احتیاجات آنان نهایت تلاشمان را بکنیم.
 

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 423885

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423885/راسک-نیازمند-نگاه-مسئولین-قطعی-مکرر-برق-تاعدم-وجود-مکان-تفریحی-مناسب-خانواده

استال پرس
  https://www.estalpress.ir