تسریع روند بازرسی هواپیماها با استفاده از پهپادها

30 تير 1395 ساعت 5:30

بازرسی هواپیما یکی از روش هایی است که می تواند اطمینان از امنیت پرواز را برای مسافرین به همراه بیاورد، اما انجام این بازرسی ها خود می تواند برای تیم بازرسان خطر آفرین باشد. برای بررسی دقیق وضعیت یک هواپیما، بازرسان باید از جرثقیل و بالابر برای بازدید دقیق بدنه و اجزا آن استفاده کنند. این روند کمی خطرناک، کند و طاقت فرساست. اما به نظر می رسد اوضاع به زودی تغییر خواهد کرد.


به گزارش پاپایا،شرکت ایرباس به تازگی امکان انجام بازرسی با استفاده از پهپاد را به طور آزمایشی آغاز کرده که می تواند این روند را تا بیش از یک ساعت تسریع بخشد. ایرباس فرآیند جدید بازرسی خود را در نمایشگاه هوایی فارنبرو به نمایش گذاشت.
ایرباس از یک پهپاد مجهز به دوربین Intel RealSense استفاده کرد که به طور خودکار به دور یک هواپیمای A330 می چرخید و تصاویری از این هواپیما تهیه می کرد. این تصاویر سپس در یک مدل سه بعدی از هواپیما پیاده شدند و بدین ترتیب بازرسان می توانستند نگاه دقیقی به تمامی اجزا هواپیما بیاندازند. البته هنوز تا برقراری امکان بازرسی مدل دیجیتال کمی زمان مانده است، اما این روند سرعت کار را بسیار افزایش می دهد. جمع آوری دستی اطلاعات برای بازرسی حدود دو ساعت به طول می انجامد. اما با استفاده از یک پهپاد این روند فقط 10 تا 15 دقیقه طول خواهد کشید.

ایرباس انتظار دارد مراحل آزمایش اولیه را تا پایان سال جاری به اتمام برساند.
 
   
 
 


کد مطلب: 423921

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/423921/تسریع-روند-بازرسی-هواپیماها-استفاده-پهپادها

استال پرس
  https://www.estalpress.ir