در گفت و گوی خواندنی با یک زوج خبرنگار عنوان شد:

جریمه 40 هزار تومانی، شاباش نیروی انتظامی در شب عروسی مان/ رسانه ها پیگیر مطالبات مردم باشند

21 مرداد 1395 ساعت 5:51

حمید رضا کیاسی و حدیث فرهمند نژاد زوج خبرنگاری هستند که به مناسبت هفته خبرنگار میهمان عصرهامون شدند.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از عصرهامون، پایگاه خبری عصرهامون به مناسبت روز خبرنگار حمیدرضا کیاسی و حدیث فرهمندنژاد را به عنوان سومین زوج خبرنگار به دفتر این پایگاه خبری دعوت کرد.
 
عصرهامون: خودتون رو معرفی بفرمایید و در کدام رسانه مشغول به فعالیت هستید؟ حمید رضا کیاسی هستم سردبیر سایت ایسنا استان از بی نظمی بیزارم و با خبرنگارانی که بی نظم باشند برخورد می کنم ( با خنده) ولی 50 درصد کارهای بنده روی بی نظمی است.  حدیثه فرهمند نژاد هستم در تحریریه ایسنا کار می کنم.
  عصرهامون: چند سال است ازدواج کردید؟ حمیدرضا: 3 مهر ماه 91 در دهه کرامت ازدواج کردیم که با این وجود 4 سال می شود.
  عصرهامون: تاریخ تولد همسرتون؟ حدیث: 1 فرودین ماه 59 حمیدرضا: 15 اردیبهشت ماه 63 عصرهامون: در خصوص نحوه آشنایی تان بفرمایید؟ حمیدرضا: سال 88 که وارد خبرگزاری ایسنا شدم همسرم در آنجا به عنوان تحریریه مشغول به کار بود(باخنده) بعد از مدتی همسرم از من خوشش اومد و به من پیشنهاد ازدواج داد و من قبول کردم. حدیث: شوخی می کنه همش برعکس بود.
  عصرهامون خطاب به حمید رضا: چه زمانی بله رو شنیدید و از چه کسی و چه حسی داشتید آن لحظه؟ حمید رضا: برای ازدواج با همسرم کسی را واسطه نکردم خودم دل به دریا زدم و حقیقت رو بهش گفتم بعدم آدرس رو گرفتم و بقیه مقدمات انجام شد.
  عصرهامون: دلیل انتخاب همسرتون چی بود چه دلیلی باعث شد ایشون شریک زندگی شما شوند؟ حمید رضا: متانت، افکار مثبت، سخت گیری حدیث: تلاش، پیشتکار، صداقت و مهربانی   عصرهامون خطاب به حمید رضا: بعد از چند بار بله رو از ایشون گرفتید؟ حدیث(با خنده): چند بار مجبور شدیم به خاطر ایشون درب خونه رو عوض کنیم . حمید رضا: بعد سه ماه جواب مثبت رو گرفتم یعنی فقط سه ماه پدر خانمم فقط تحقیق می کرد (با خنده)اگر برای ریاست جمهوری ثبت نام می کردم این قدر طول نمی کشید. پدر خانمم یه مقدار حساس هستن با وجود اینکه 4 سال از زندگی مشترک ما گذشته باز هم حساس هستن (با خنده) باید به داماد جدیدی که بخواد وارد خانواده بشه بگم سه ماه بایکوت هستی بعد تایید میشی.
  عصرهامون خطاب به حمید رضا: زیر لفظی چی دادید؟  حمید رضا: یک سکه دادم( با خنده) نمی دونم بهار آزادی بود یا نه ولی ایشون ده بار تا بله رو بگه رفت گل بچینه و گلاب بیاره وشیرینی بیاره وهمه چی رفت بیاره تا بله رو بگه.
  عصرهامون: حاصل ازدواج شما؟ حمیدرضا: آریا 
   عصرهامون: یک خاطره شیرین یا متفاوت از زندگی مشترکتون بفرمایید؟ حمید رضا: بهترین خاطره مشترک زندگی ما تولد آریا پسرم بود که الان 2 سالش است و خیلی هم بچه خوش قدمی است چون به زودی در دهه کرامت صاحبخانه می شویم. عصرهامون: یک خاطره شیرین از کارتون بفرمایید؟ حمید رضا: 2 سال پیش یکی از شهروندان به دفتر ایسنا مراجعه کرد و عنوان کرد 110 میلیون تومان قبض برق برای ایشان آمده است و پس از مراجعه به اداره برق عنوان کردند که باید پرداخت کنی.آن زمان در تماسی که با مدیر کل اداره برق داشتیم جواب سربالا داد و گفته بود که هر کاری دوست دارید بکنید. پس از آن بنده خبر را منتشر کردم که برخی از رسانه ها آن را انعکاس دادند. حتی بی بی سی یک شیطنت کرده بود و با مصاحبه با شهروند دیگری عنوان کرده بود که از زمانی که نظام قانون هدفمندی را مطرح کرده این روال انجام شده است. بعد از آن معاون وزیر نیرو به استان سفر کرد و مدیر کل و 4 کنتور نویس را اخراج کرد و قبض برق شهروند زاهدانی از 110 میلیون تومان به 15 هزار تومان تنزل یافت. از رانندگی همسرتون راضی هستید؟ حدیث: خیلی آهسته رانندگی می کنند(با خنده) فکر کنم دنده یک میرن؛ با این وجود همیشه کنارشون احساس امنیت می کنم. حمید رضا: بزارید یک خاطره از رانندگیم بگم؛ روز عروسی همسرم رو برده بودم آرایشگاه و خودم برای خرید گل به گل فروشی مراجعه کردم جلوی درب گل فروشی پارک کرده بودم وقتی برگشتم دیدم افسر پلیس کنار ماشینم است سریع رفتم سمتشون گفتم جناب سروان چیکار دارید می کنید امشب عروسی منه بعد ایشون گفتن واقعا ؟ گفتم بله مگه نمی بینید ماشین گل زده است افسره پلیس هم کلی تبریک گفت بعد جریمه رو داد دستم گفت اینم شاباش بنده به شما. اون موقع 40 هزار تومان جریمه شدم و هنوز برگ جریمه رو به عنوان یادگاری نگه داشتم. (با خنده) یک بار هم روزی که فرزندم به دنیا آمد از بیمارستان به سمت خانه در حرکت بودم که بروم وسیله ببرم بیمارستان و با گوشی حرف می زدم که یک دفعه مامور پلیس بنده رو متوقف کرد گفتم جناب سروان پسرم تازه به دنیا آمده دارم میرم بیمارستان ایشون هم کلی تبریک گفتند بعد گفتند فرزندتون چی هست منم گفتم پسره ایشون ادامه دادند بچه ای که از الان باباش تخلف کنه بد است اینم جریمه شما که آن زمان هم 30 هزار تومان جریمه شدم.
  عصرهامون: عرصه خبر چه تاثیری در زندگی مشترکتون گذاشته و زندگی زوج خبرنگار چه فرقی با سایر زوج ها دارد؟ حدیث: زوج خبرنگار به راحتی دیر آمدن همسرشون رو درک می کنن و شرایط رو می فهمند. حمیدرضا: کار خبر در استان ما کار پر مشغله ای است و حمایتی از خبرنگاران نمی شود. خبرنگاران در عرصه خبر به چیزهایی که می خواهند نمی رسند نه بیمه نه حقوق حتی از نظر قضایی هم حمایت اصلی انجام نمی شود. عصرهامون: سختی های کار بیشتر است یا سختی های زندگی؟ حمید رضا: هر دو سختی خودش را دارد. در ازدواج هم مثل کار اگر مسئولیتی را قبول کنی باید انجامش بدی. زندگی مشترک هم مسئولیت های خودش را دارد باید مسئولیت ها را اجرا کنی در غیر اینصورت از شرایط زندگی عقب می افتی. حدیث: زندگی مشترک یک سری مسئولیت‌های خاصی دارد و زندگی خبرنگاری سختی‌های خودش را دارد و اینکه حقوق خبرنگاران زیاد مساعد یک زندگی نیست که این دوتا باهم ارتباط دارد. عصرهامون: بهترین کادوی تولدی که از همسرتون گرفتید چی بوده؟ حمید رضا: بهترین هدیه ای که فکر می کنم به همسرم دادم این بود که روز تولد ایشون رو بردم مشهد و در روز تولدشون در حرم امام رضا(ع) بودند( باخنده) البته این سوسول بازیا ماله بعد ازدواج است قبل ازدواج اگر می خواستیم تولد بگیریم می گفتند سنت شده... اونوقت می خواهی تولد بگیری. حدیث(با خنده): معمولا خانم ها زمانی که هدیه طلا بگیرند بهترین هدیه رو گرفتند.
  عصرهامون: تا حالا پیش آمده جلسه ای را با هم بروید؟ اگر بله چه کسی خبر را از روی ضبط پیاده کرده؟ حمید رضا: معمولا چون همسرم در تحریریه است بنده خودم خبرها را پیاده و تدوین می کنم.
  عصرهامون: بزرگترین آرزوی شما برای همسرتان چیست؟ حمید رضا: بزرگترین آرزوی من سلامت و موفقیت همسر و فرزندم است و اینکه به همه آرزوهایشان برسند و در کارم بیشتر از اینکه هستم موفق شوم.  حدیث: موفقیت همسرم بزرگترین آرزوی من است و اینکه خانه دار شویم.
  عصرهامون: چه حوزه ای از کار خبر را دوست ندارید؟ حدیث: حوزه سیاسی حمید رضا: تمام حوزه‌های خبر خوب است ولی دوست ندارم در حوزه اقتصاد کار کنم چون تا بخواهی به حقیقت اقتصاد جامعه برسی هیچ وقت نمی رسی همیشه آمارها بالا پایین است امار درست معلوم نیست چه چیزی هست. عصرهامون: گله و در خواست شما از مسئولین چیست؟ حمید رضا: گله در بخش رسانه زیاد است همین الان اگه از درب رسانه تون خارج شوید مشکلات مردم را به راحتی لمس می کنید هنوز زاهدان که مرکز استان است از نظر ساختاری مشکل دارد استان ما خیلی کمبود دارد تا بخواهد رفع شود زمان می برد مخصوصا منطقه سیستان که الان مردم سیستان خیلی زجر می کشند و مسئولین فقط در حد بازدید می آیند و می روند که این رفت و آمد ها مشکلی را حل نمی کند لذا مشکل باید ریشه یابی شود که مدیریت ها در این حوزه قوی نیست و هر بار مشکل در زمین دیگری می افتد یک بار افغانستان یک بار سیستان یک بار چرخش اقلیمی زمین باید مشکل ریشه یابی شود.
  عصرهامون: تا حالا شده از شما برای درج خبری شکایت شود؟ حمید رضا: تا حالا پیش نیامده نه بنده و نه از سایت ایسنا شکایتی شود. خیلی خوب است که رسانه ای بدون حاشیه و تکذیبیه باشد. عصرهامون: اگر خبرنگار نبودید دوست داشتید در چه کاری فعالیت می کردید؟ حمید رضا: دوست داشتم خلبان شوم. حدیث: دوست داشتم معلم شوم.
  عصرهامون: اگر جای مسئولین بودید مهمترین مشکلی که حل می کردید در استان چه بود؟  حمید رضا: ریزگرد ها بود. یکی از مشکلات ریزگرد ها در منطقه سیستان شرایط اقلیمی است چرا که سیستان و بلوچستان استان کم بارشی است و بحث اصلی اکنون کشور همسایه است. سیستان یک شهر با قدمت چند هزار ساله است مشکل سیستان باید ریشه یابی شده و حل شود، یک بخش ریز گردها برمی‌گردد به بخش اقلیمی و مشکل دیگر که باید حل بشود همین کشور همسایه است و باید در این بخش اساسی کار شود، دیپلماسی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند ولی بعد آن مهم است شاید افغانستان هم با  این مشکل درگیر باشد باید به صورت ملی دیده شود و دو کشور با هم توافق کند. حدیث: مشکل خیابان ها و آسفالت را حل می کردم. 
  عصرهامون: قشنگ‌ترین مصاحبه ای که تا حالا داشتید؟ حمید رضا: قشنگ ترین مصاحبه با آیت الله سلیمانی بوده چرا که ایشان همیشه مثال های زیبایی می زنند لذا مصاحبه گرفتن از ایشان برایم لذت بخش بوده. در بخش دیگر مصاحبه با آقای ثوری مدیر کل ورزش و جوانان را دوست دارم و برایم شیرین است.
  عصرهامون: به نظر شما صنف رسانه استان چقدر فعال هستند و چقدر می توانند گره گشا باشند؟ حمید رضا: بخش رسانه استان ما خیلی فعال شده است رسانه های محلی زیاد شدند به طوری که حتی قبل از اینکه مسئولی از خبری با خبر شود آن خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این موضوع سبب شده که صدای مردم به گوش مسئولین برسد هر چند ما نباید خود را در بخش رسانه دست کم بگیریم چرا که خبرنگار می تواند سرنوشت کشور را هم عوض کند. مثل موضوع فیش های نجومی که رسانه ها نقش زیادی داشتند. البته رسانه هایی هستند که حاشیه پردازی می کنند و به اصل قضیه نمی پردازند  باید جنبه های مثبت استان را مدنظر قرار داد اما تنها چیزی که در حال حاضر از استان انعکاس می شود چهره بد از استان است برد منفی رسانه هیچ دردی از استان دوا نمی‌کند و یک چهره بد از استان ما نشان می‌دهد، رسانه‌ها باید سوژه پردازی خود را برای مردم بگذارند و مشکلات مردم را حل کنند.  رسانه ای که مشکلات مردم را پیگیری کند مخاطب خود را دارد. سایت عصرهامون حقایق را بیان می کند و همیشه یکی از سایت هایی است که روی سیستم بنده باز است تا خبرهای شما را دنبال کنم و حتی برخی مواقع از سوژه های شما استفاده می کنیم فقط عصرهامون برخی مواقع حاشیه ها را بزرگ می کند.
  عصرهامون: در پایان اگر حرف یا سخنی نا گفته مانده بفرمایید؟ حمید رضا: مسئولین دوستانه تر با رسانه برخورد کنند چندی پیش یونس دهمرده یکی از خبرنگاران به دلیل پیگیری سوژه اجتماعی راهی دادگاه شد که امیدواریم مسئولین بدانند که ایشان نیتی جز مطالبه برای رفع مشکلات مردم نداشته و هیچ دشمنی رسانه ها با مسئولین ندارند. در پایان از استاندار تشکر می کنم واقعا زحمت می کشند با وجود اینکه بومی استان نیستند اما بحث پتروشیمی و منطقه آزادچابهار جان گرفته که امیدواریم مشکل منطقه آزاد سیستان نیز حل شود. انتهای پیام/


کد مطلب: 424162

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424162/جریمه-40-هزار-تومانی-شاباش-نیروی-انتظامی-شب-عروسی-مان-رسانه-پیگیر-مطالبات-مردم-باشند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir