1.5 میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد، دلیلی برای افزایش تعرفه تلفن ثابت بود

24 مرداد 1395 ساعت 5:17

بنا بر اطلاعات ارایه شده توسط شرکت مخابرات استان تهران، راه اندازی و واگذاری هر خط تلفن ثابت بر بستر سیم مسی در شهری مانند تهران بین یک میلیون و صد تا یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه دارد. این در حالیست که در بسیاری موارد کارکرد این خط ها به اندازه ای نیست که شرکت مخابرات بتواند هزینه نگهداری خط را به پیمانکار بپردازد.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از کلیک،‌شاید به همین دلیل هم بود که چندی پیش مخابرات حداقل کارکردی را برای خطوط تلفن ثابت در نظر گرفت، چرا که اگر مشترک نیازی به خط ندارد باید آن را به افرادی که نیاز دارند واگذار کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به این سئوال که در آستانه آغاز به کار شرکت‌هایFCP آیا این اقدامات باعث نارضایتی مشترکان مخابرات و هجرت آنها به سمت شرکت‌های FCP نخواهد شد، گفت:
 
ارائه خدمات شرکت‌های FCP زمانی محقق می‌شود که مشترک حداقل یک خط سیم مسی را در اختیار داشته باشد. زمانی که افراد یک خط تلفن سیم مسی داشته باشند در آینده می‌توانند بر بستر IP ده‌ها خط با شماره جدید را بدون نیاز به سیم مسی استفاده کنند، در صورتی که اگر این خط‌ نباشد امکان برقراری هیچ سرویسی وجود نخواهد داشت. بر پایه این خطوط با استفاده از سرویس‌های IPمحور بدون نیاز به سیم مسی مجزا، می‌توان حتی ۱۰ خط دیگر را با هزینه‌های کمتر واگذار کرد.
 
 
مهندس صیدی درباره دریافت مبلغ ثابتی که قرار است از ابتدای مردادماه در قبض تمام مشترکان لحاظ شود، گفت:
 
این رقم برای افرادی که از تلفن خود استفاده می‌کنند هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند، چراکه جزئی از قبض آنها محسوب شده و به ازای آن مکالمه کرده اند، اما درباره افرادی که منتقدند چرا باید بدون استفاده از خط خود هزینه‌ای پرداخت کنند هم در اصل ما باید این انتقاد را مطرح کنیم که چرا این افراد خط خود را بلااستفاده گذاشته و سرمایه ما را هدر داده اند !؟
 
 
مدیرعامل مخابرات استان تهران در ارتباط با میانگین مصرف مشترکان تهرانی نیز اظهار کرد: البته این مبالغ معمولا محرمانه است، اما در کل درحال حاضر میانگین مبلغ قبض‌های مشترکان تهرانی حدود ۸۰۰۰ تومان است.
 


کد مطلب: 424220

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424220/1-5-میلیون-خط-تلفن-ثابت-بدون-کارکرد-دلیلی-افزایش-تعرفه

استال پرس
  https://www.estalpress.ir