رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز؛

ترويج سيره رضوی با برپایی جشن میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در سرباز/ امام رضا(ع) الگوی برای رسیدن به کمال و رستگاری

24 مرداد 1395 ساعت 5:08

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سرباز گفت: شناخت شخصیت حضرت امام رضا(ع) میتواند الگوی برای مردان و زنان جامعه اسلامی در رسیدن به کمال و رستگاری در دنیا و آخرت باشد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سربازدر گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تبریک سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، گفت: وجود بارگاه امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در كشورمان مايه خير و بركت براي ملت ايران است.
حجت الاسلام علی بامری با اشاره به اینکه سفر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به ایران تاثیرات مثبت بسیاری در کشور ما بر جای گذاشت، بیان کرد: تا قبل از ورود امام رضا علیه السلام، در هر شهر و روستای ایران به دستور معاویه در بالای منبرها  امیرالمومنین(ع) را مورد سبّ و لعن قرار مى دادند، اما سفر حضرت ثامن الحجج(ع) باعث شد که بزرگترین خدمات به معارف اسلام و اهل بیت علیه السلام به وسیله ایرانیان انجام شود.
وی ادامه داد: امام رضا (ع) توانست در مدتی کوتاه با اخلاق شایسته و نیکو خود مردم آن زمان را با اسلام ناب محمدی(ص) آشنا کرده و با رفتار شایسته و حسن خلق در گسترش این شریعت آسمانی و احیای ایده‌های اساسی پیامبر اکرم (ص) تاثیر‌گذار باشد.
بامری با بیان شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی بارز امام رضا(ع)، تصریح کرد: حضرت امام رضا(ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم علیه السلام به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته بودند، که شناخت شخصیت آن حضرت میتواند الگوی برای مردان و زنان جامعه اسلامی در رسیدن به کمال و رستگاری در این دنیا و آخرت باشد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز فرهیختگان و اهل علم رسالت بسیارسنگینی در فراگیری و روشنگری فرهنگ اهل بیت (ع) و حقیقت امام رضا (ع) در جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: پس از نماز مغرب امروز یکشنبه جشن‌های ميلاد امام رضا(ع) با هدف فرهنگ‌ سازی، ایجاد نشاط و ترويج سيره آن حضرت در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار می شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 424228

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424228/ترويج-سيره-رضوی-برپایی-جشن-میلاد-علی-بن-موسی-الرضا-ع-سرباز-امام-رضا-الگوی-رسیدن-کمال-رستگاری

استال پرس
  https://www.estalpress.ir