اجرای طرح پرسرعت ترین قطار شهری جهان برای نخستین بار در دوبی

29 مرداد 1395 ساعت 17:56

پروژه Hyperloop یکی از پروژه‌های جدید حمل و نقل سریع و کم هزینه است. طبق گزارشات شنیده است قرار است این پروژه برای نخستین بار در دوبی و با مشارکت شرکت ترابری DP World که مجری پروژه‌های بندرگاه‌ها و ترمینال‌ها است، اجرا شود.


به گزارش پاپایا، درمورد نخستین محل اجرای طرح حمل و نقل سریع Hyperloop نظرات بسیار زیادی وجود دارد. طبق گزارشات شنیده شده الون ماسک قصد دارد رویای حمل و نقل سریع خود را برای نخستین بار در دوبی محقق کند. شرکت Hyperloop در اوایل این هفته قرارداد همکاری خود را با شرکت DP World که سومین شرکت بزرگ مجری پروژه‌های بندرگاه‌ها و ترمینال‌ها است، امضا کرد. طبق شرایط همکاری ذکر شده در این قرارداد، هدف از مشارکت این دو شرکت تقویت کارآمدی، سودآوری و ثبات شهرک بندری جبل علی که متعلق به شرکت DP World است، می‌باشد.
 
شروین پیشه ور، مدیر عامل و موسس شرکت Hyperloop اذعان کرد که این شرکت با افتخار اعلام می‌کند که با مشارکت شرکت DP World توانسته است طرح عظیم خود را در خلیج فارس نیز گسترش دهد. وی معتقد است که این اقدام نخستین گام در راستای اجرای طرح حمل و نقل سریع شرکت Hyperloop در دوبی است و می‌تواند تغییراتی در یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان شکل دهد و نوآوری‌هایی در زیرساخت امارات متحده عربی ایجاد کند.
شرکت Hyperloop در تلاش است تا یکی از روش‌های حمل و نقل نوظهور در دنیای مدرن امروزی را با موفقیت اجرا کند. با وجود اینکه طبق برنامه‌های شرکت Hyperloop، اجرای این طرح برای نخستین بار در مکانی خارج از آمریکا اتفاق خواهد افتاد، اما این شرکت در حال انجام مطالعاتی برای اجرای این طرح در بندر لس آنجلس و لانگ بیچ (شهری در لس آنجلس) نیز است. علاوه بر این Hyperloop در نظر دارد این طرح را در کشور‌های روسیه، فنلاند، سوئد و سوئیس نیز اجرا کند.
طبق گفته سلطان احمد بن سلیمان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت DP World، پروژه Hyperloop یکی ار روش‌های جدید و سریع حمل و نقل است که افراد و کالاها را با هزینه کم، امنیت بالا، مصرف پایین انرژی و سرعت بسیار بالا جا به جا می‌کند؛ پروژه‌ای که تا کنون نظیر آن دیده نشده است. وی معتقد است این طرح مبتکرانه می‌تواند یکی از راه حل‌های بالقوه موثر و مفید برای افزایش کارایی عملیات اجرایی شرکت DP World و تسریع و تسهیل روند انجام معاملات مختلف این شرکت است. این شرکت رسما آمادگی خود را در زمینه همکاری برای اجرای این پروژه اعلام کرده است و مسئولان آن معتقدند این روش یکی از تغییرات مثبت در آینده صنعت حمل و نقل است و زمینه‌ای برای رشد و شکوفایی این صنعت ایجاد خواهد کرد.
منبع: digitaltrends


کد مطلب: 424320

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424320/اجرای-طرح-پرسرعت-ترین-قطار-شهری-جهان-نخستین-بار-دوبی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir