گزارش پاپایا از بهشت تاریخ و طبیعت بلوچستان؛

کوشوک ، روستایی به قدمت تاریخ بشریت/ از طبیعت بکر تا آثار باستانی و بی نظیر قصرقند

10 شهريور 1395 ساعت 3:55

اگر می خواهید در زمان سفری را آغاز کنید و در کنار بازدید از دوره های تاریخی گوناگون لذت استفاده از یک منطقه بکر طبیعی و گردشگری را نیز حس کنید می توانید از روستای کوشوک بازدید کنید.


به گزارش پاپایا، به هر نقطه از استان سیستان و بلوچستان که سفر کنیم با طبیعتی بکر و آثار تاریخی به قدمت پیدایش بشریت روبه رو می شویم که به دلیل عدم معرفی به عموم و حمایت، ناشناخته مانده‌اند.
در جنوب استان روستایی زیبا وجود دارد که علاوه بر طبیعتی چشم نواز دارای آثار تاریخی عجیبی است، شاید تاکنون نام روستای کوشوک را نشنیده باشید اما اگر می خواهید در زمان سفری را آغاز کنید و در کنار بازدید از دوره های تاریخی گوناگون لذت استفاده از یک منطقه بکر طبیعی و گردشگری را نیز حس کنید می توانید این روستا را در بخش ساربوک از توابع شهرستان قصرقند پیدا کنید.
روستای کوشوک  از زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی فراوان برخوردار است و یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی منطقه محسوب می‌شود، این روستا از طرف شمال به کوه‌های زیبا و بلند، از طرف جنوب به روستای بگ یکی دیگر از روستاهای زیبای قصرقند، از طرف مشرق به روستاهای کند و گهجن و از طرف مغرب به روستای لوریانی و ساربوک منتهی می‌شود.
 

 
بهشتی در دل بلوچستان
جنگل زیبای کوشوک دل هر گردشگری را به سوی خود سوق می دهد چراکه "دسکی گزان" با درختان انبوه و نخل های سر به فلک کشیده اش خاطرات کودکی و هیاهوی آن دوران را در ذهن ها مجسم می سازد و "ککدر"  نیز با سرسبزی همیشگی چراگاهی بسیار مناسب برای دام های اهالی روستا به شمار می رود .
 

 
 

 
قبرستان 750ساله
در شرق این روستا، قبرستان قرار گرفته است که قدمت تاریخی خیلی زیادی دارد. به گفته ریش سفیدان روستا، کسی از قدمت این گورستان‌ها اطلاعی ندارد که سابقه‌اش به چه دوره‌ای از تاریخ تعلق دارد، ولی قطعات سفالی مدفون کشف شده این روستا قدمتی 750 ساله دارند.
 

 
قلعه شهداد
روستای کوشوک در قدیم دارای قلعه‌ای بوده به نام «شهداد» که در روستای کوشوک واقع است. به گفته تاریخ شناسان، قدمت این کوشک مرتفع به 700 سال پیش می‌رسد به طوری که اگر 30 سانتی متر خاک داخل این قلعه را در بیاوریم به انواع و اقسام ظروف‌های سفالی فرسوده‌ای دست می‌یابیم که با نقش و نگاره‌های عجیب نقاشی شده‌اند اما متاسفانه این قلعه تاریخی از بین رفته و فقط آثارش به جا مانده است.
 

 
مسجد تاریخی کوشوک
این مسجد در قسمت شرقی کوشوک در مسیر گهجن کوشوک واقع است و با قدمتی 350 ساله توسط شخص مذهبی به نام «کرمبیک» ساخته شده است و جنس ساختمانی آن از خشت و گل است و 9 بار در طول زمان توسط اهالی روستا مرمت شده است. درختان کنار و نخل اطراف و انجیر معابد داخل محوطه مسجد نمای زیبایی را خلق کرده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 424570

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424570/کوشوک-روستایی-قدمت-تاریخ-بشریت-طبیعت-بکر-آثار-باستانی-بی-نظیر-قصرقند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir