پروژه گوشی های ARA گوگل کنسل شد

13 شهريور 1395 ساعت 13:55

پس از تاخیرها و وعده‌هایی که تحقق نیافت، به نظر می‌رسد که پروژه Ara یا همان تلفن‌ ماژولار گوگل در حال لغو شدن است


 به گزارش پاپایا، جدیدا گزارشی ارایه شده است که گوگل تلاش دارد بخش سخت‌افزاری خود را ساده‌سازی کند و احتمالا تلفن ماژولار را لغو کرده است.
چند ماه پیش، گوگل اعلام کرد که شرکای سخت‌افزاری و توسعه‌دهندگان قول داده‌اند که پروژه تلفن آرا تا پاییز تکمیل می‌شود. اما چند هفته بیشتر به پاییز نمانده است که شایعاتی در مورد شکست ادعای گوگل به گوش می‌رسد و گفته شده است گوگل قصد دارد که لغو پروژه آرا را اعلام کند.
با همه این تفاسیر و داستان‌هایی که به گوش می‌رسد، ممکن است گوگل این ایده را کاملا رها نکند. ظاهرا گوگل هنوز با شرکای سخت‌افزاری خود به منظور کار بر روی تکنولوژی پروژه آرا کار می‌کند. قبلا گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد تلفن ماژولار را به بازار عرضه کند و بخشی از انقلاب اینترنت اشیا را رقم بزند. احتمالا این تکنولوژی فقط برای یک تلفن نیست. احساس می‌شود که گوگل می‌خواهد حتما لایسنس این تکنولوژی را در اختیار بگیرد و همچنین سعی دارد به دیگران نیز کمک کند تا این تکنولوژی به بازار بیاید. با این حال، بدون یک تلفن ماژولار واقعی از گوگل، سخت است که بگویم این رویا همچنان زنده است.

راه طولانی برای تحقق بخشیدن به تلفن‌های ماژولار در پیش است، ولی شنیده شده است که طراح اصلی Phoneblock هم با محدودیت‌هایی که برای شخصی‌سازی‌های آرا گوگل وجود دارد ناامید شده است. بنابراین ممکن است آرا با همه شخصی‌سازی‌هایی که ما در ذهن داریم عرضه نشود ولی می‌توان رویای آن را در سر داشت.
 
  منبع: phonearena


کد مطلب: 424663

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424663/پروژه-گوشی-های-ara-گوگل-کنسل

استال پرس
  https://www.estalpress.ir