رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرباز؛

خودکفایی مددجویان کمیته امداد؛ از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی

18 خرداد 1396 ساعت 4:28

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرباز گفت: اقتصاد مقاومتی با نگاه توانمندی درونی است که در فکر، عقل، کشاورزی، دامداری، منابع طبیعی و معادن است و کمیته امداد نیز نقش اساسی در این زمینه دارد .


 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در بهبود معیشت مردم، اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری  اقتصاد مقاومتی، ریاضت نیست بلکه اگر این سیاست ها اعمال شود موجب آسایش و رفاه خواهد شد. به همین دلیل رسالت و هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در راستای کمک به بهبود معیشت مردم، حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی است.
عبدالقادر ایرندگانی افزود: پیش نیاز دست یابی به این هدف مهم تنها همت جهادی، مجاهدانه کار کردن، وقت‌گذاری بیشتر، تفاهم، دلسوزی و اعتقاد قلبی به اهمیت اقتصاد مقاومتی است و با توجه به اینکه تمام کارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای قصد قربة عند الله است و همواره درصدد تقویت اخلاق، همت و اخلاص در کار هستیم امیدوارم بتوانیم در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تاثیرات خوبی بگذاریم.
وی با بیان این مطلب که از نکات مهم این اداره توجه به برنامه توسعه و چشم‌انداز نظام است، بیان کرد: با توجه به رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) همواره به همکاران گوشزد میکنم که همه ما وظیفه داریم به اجرای اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشیم و با کار و همت مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، نوآوری، شکوفایی، حماسه‌سازی در حوزه اقتصاد و فرهنگ، عدم وابستگی به منابع دولتی و جذب خیران اقدامات مناسبی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: همواره اثرگذاری کارها بر اساس ماندگاری و پایداری آن بوده و با توجه به اینکه نگاه تأخیری به انجام وظایف، نگاهی مردود است. باید کمیته امداد امام خمینی (ره)  به عنوان زیر مجموعه بیت رهبری در کارها و فعالیت‌ها پیشرو و پیشتاز باشد و با نگاه جدید و رویکردهای علمی کارها را پیش ببرد.
ایرندگانی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان زیر مجموعه هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اولیه هر خانواده تأمین مالی است، کمیته امداد امام خمینی (ره)  در سیاستی دوراندیشانه و خیرخواهانه به جای کمک مالی موقت و کوتاه‌مدت، شناسایی افراد توانمند و هدایت آنان به سوی مشاغل مختلف را در دستور کار قرار داده تا با  دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال راه را برای دست یابی به درآمد پایدار خانواده‌های مددجو هموار کند.
وی در پایان تصریح کرد: شعار کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) این است  که هیچ کس نباید با نا امیدی از اتاق آنان خارج شود و تا جایی که می توانند به آنان کمک می‌کند تا خانواده های تحت پوشش و حتی کسانی که تحت پوشش این اداره نیستند بتوانند به خودکفایی برسند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 424800

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424800/خودکفایی-مددجویان-کمیته-امداد-مؤلفه-های-اقتصاد-مقاومتی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir