گلستان رتبه دوم کشور درپرداخت تسهیلات بانکی برای احیای دوباره واحدها را دارد

22 شهريور 1395 ساعت 17:52

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: اکنون این استان رتبه دوم در پرداخت تسهیلات بانکی به منظور احیای دوباره واحدهای راکد یا بهره برداری از طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا را در میان استان های کشور بعد از فارس دارد.


پاپایا، به گزارش روز دوشنبه ایرنا حسینقلی قوانلو در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: در دو ماه اخیر یکهزارو 400 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای 99 واحد راکد و یا طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان پرداخت شده است.
وی با قدردانی از همکاری بانک های عامل با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور پرداخت تسهیلات برای رونق دوباره این تعداد واحد یا طرح صنعتی در استان، خواستار شتاب گرفتن بیش از گذشته همکاری بانک ها شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: 710 واحد یا طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان قرار است که برای احیای دوباره یا بهره برداری هفت هزار و 440 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.
به گفته وی؛ در زمان کنونی یکهزار و 600 واحد یا طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان برای حمایت بانکی در سامانه این وزارتخانه ثبت نام کرده اند.

*تشکیل گروه بازرسی ویژه برای نظارت بر پرداخت تسهیلات بانک ها به واحدهای تولیدی
رمضان بهرامی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان نیز بر تشکیل گروه بازرسی ویژه برای نظارت دقیق بر پرداخت تسهیلات بانک ها به واحدها یا طرح های صنعتی با پیشرفت 60 درصدی جهت رونق دوباره یا بهره برداری تاکید کرد و گفت: لازم است تاثیر تزریق تسهیلات بانکی به این واحدها رصد شود تا اثر آن در رونق تولید وتحول در بازار استان دیده شود.
در این نشست مسایل و مشکلات رونق دوباره چهار واحد راکد یا نیمه فعال در استان در حضور حسن صادقلو استاندار گلستان و سایر اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با گزارش دهی صاحبان این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.
پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگلستان با اشاره به شاخص های صنایع استان، گفته بود که در زمان حاضر 3 درصد از صنایع گلستان را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می دهد.
در گلستان یکهزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد.
استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر در شمال ایران قرار دارد و از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری در کشور به شمار می رود.
6204/1648
 


کد مطلب: 424854

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424854/گلستان-رتبه-دوم-کشور-درپرداخت-تسهیلات-بانکی-احیای-دوباره-واحدها

استال پرس
  https://www.estalpress.ir