همزمان با سراسر کشور؛

نماز عید سعید قربان در همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان اقامه شد

22 شهريور 1395 ساعت 18:20

نماز عید سعید قربان در سراسر استان سیستان و بلوچستان و در مصلی های شهرهای مختلف برگزار شد.


به گزارش پاپایا، همزمان با عید سعید قربان در در ایران اسلامی، نماز این عید در همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
نماز عید سعید قربان در شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان در مصلی المهدی به امامت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان برگزار شد.

پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره حج رسا و گویا بود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره حج امسال گویا و رسا بود به طوری که تمام نقاط کور جامعه اسلامی را دقیقا در این پیام به نمایش گذاشته و امت مسلمان را به وحدت و شوکت اسلامی فراخواندند. آیت الله عباسعلی سلیمانی دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلای المهدی (عج) زاهدان اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در پیام حج امسال مسلمانان را دعوت به ایجاد یک جریان مشترک در راستای تعیین سرنوشت حج اسلامی کردند. نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به ویژه رژیم آل سعود مساله شرافت و کرامت را در مزدوری برای استکبار جهانی می بینند. عضو خبرگان رهبری با بیان این که نتیجه نگاه و نگرش عربستان سعودی تفرقه در بین امت مسلمان است، گفت: امروز روز ذلت امت اسلامی است زیرا اکنون تدبیر و سیاست حج در دست مسلمانان نیست. امام جمعه زاهدان اضافه کرد: جای خالی ایرانیان در مناسک حج به خاطر خباثتی که آل سعود نسبت به ایرانیان انجام داد احساس می شود و ما این اقدام نسنجیده عربستان سعودی را محکوم و از خداوند متعال درخواست می کنیم زمینه نابودی همه ی عناصر ددمنش به ویژه آل سعود را که به غده سرطانی جهان اسلام تبدیل شده، فراهم کند. آیت الله سلیمانی گفت: امت اسلامی ارزش های نهفته بسیار زیادی دارد که عید قربان یکی از این ارزش هاست و ما باید قدردان این اعیاد باشیم. عضو خبرگان رهبری اظهار داشت:عید قربان ایام دعا و راز و نیاز برای عزت امت اسلامی و ریشه کنی فتنه گران در بین مسلمانان است. نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: عید قربان امسال را در حالی برگزار می کنیم که ماجرای غم انگیز بحرین، یمن و منا سال گذشته بر دل و جان ما سنگینی می کند.

لزوم هوشیاری خانواده‌ها در برابر ترفندهای دشمنان امام جمعه زابل گفت: باید همیشه مقابل دسیسه‌های دشمن هوشیار باشیم زیرا استکبار جهانی متحد شده‌ تا انقلاب و ایمان را از مردم به ویژه جوانان بگیرد که لازم است خانواده‌ها مراقب باشند. حجت‌الاسلام علی اکبر کیخا صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا یعنی رعایت کردن حدود الهی، آنجایی که چیزی را بر ما حرام کرد نزدیک نشویم و آنجایی که برای ما حلال کرد و اجازه داد ورود کنیم و از نعمات خداوند استفاده کنیم.
امام جمعه زابل افزود: امروز عید سعید قربان است و به ما یاد داده‌اند که هر روزی گناه نکنیم روز عید و جشن ما است که ان‌شاءالله بر همه ما مبارک باشد و عیدی امروز ما ان‌شاءالله فرج آقا امام زمان (ع) باشد.
وی گفت: ان‌شاءالله شاهد باشیم که پرچم این انقلاب شکوهمند با دست باکفایت نایب امام زمان (ع)، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به صاحب این پرچم تقدیم شود و شاهد نابودی تمام استکبار جهانی باشیم.
کیخا بیان کرد: در تمامی صحنه‌ها بیدار و بصیر باشیم؛ بصیرت یعنی بسیجی بودن و بسیجی شغل نیست و یک تفکر است و هر چه هستیم و در هر شغل و لباسی که خدمت می‌کنیم باید بسیجی باشیم و بسیجی کسی است که همیشه بیدار باشد و در مسیر درست قدم برمی‌دارد.
خطیب نماز جمعه زابل ادامه داد: هر کسی که ادعا کند در روز عاشورا اگر بودم در صف ابا عبدالله الحسین حاضر می‌شدم و هر کسی که ادعا می‌کند که اگر امام زمان (ع) بیاید لبیک دل‌نشین می‌گویم و در رکاب حضرت حاضر می‌شوم، امروز اگر در رکاب ولی فقیه که نایب امام زمان (عج) است باشد آن راست گفته وگرنه ادعایی بیش نکرده است.
وی افزود: همیشه هوشیار باشیم چرا که دشمن ما همیشه هوشیار است؛ استکبار جهانی کمر بسته و متحد شده‌ تا این انقلاب را از ما بگیرد، ایمان را از ما و جوانان ما بگیرد و خانواده‌ها باید مراقب باشند.
امام جمعه زابل گفت: امروزه افراد و دولت‌هایی به ظاهر مسلمان، مزدور آمریکا و صهیونیست شده‌اند و به نیابت از آنان می‌کشند و کودک‌کشی می‌کنند و در سال گذشته در حادثه منا به مثل همچین ساعاتی در دقایقی هزاران نفر را با لب تشنه عامدانه به شهادت رساندند.
وی بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال آل سعود را که رهبر عزیزمان حکیمانه به شجره خبیثه ملعونه تعبیر کردند و به نیابت از اربابشان آمریکا و صهیونیست در یمن، سوریه و عراق انسان‌کشی می‌کنند به همین زودی به دعای خیر امام زمان (ع) و مومنین نیست و نابود گردند و کعبه و مدینه از غصب آنان رها شود.   آل سعود و وهابیت دست پخت انگلیس هستند امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: مدیرت خانه خدا در دستان جیره خوارانی است که خون مسلمانان کشورهای منطقه از آن می چکد. حجت الاسلام سید عبد الحسین سجادی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به پیام فراگیر رهبری در خصوص مسئله حج گفت: از زمانی که آل سعود و وهابیت به دست انگلیس تشکیل شد؛ بارها این جیره خواران دشمنی دیرینه خود به ایران اسلامی را ثابت نموده اند.
وی افزود: فساد در بدنه آل سعودی که ادعای اسلام را یدک می کشد تنها ننگی بر جامعه مسلمین است که می طلبد سایر کشورهای مسلمان با توجه به فرموده رهبری تدبیری برای مدیریت حج ابراهیمی داشته باشند.   ادعای اسلام آل سعود؛ ننگی بر جامعه مسلمین است
خطیب موقت نمازجمعه این هفته ایرانشهر ضمن درخواست پیگیری مجدانه وزیر خارجه کشورمان در خصوص فاجعه منا افزود: یکی از تعابیر معروف شیعه و سنی بر آیات سوره اسرا و سایر آیات مرتبط؛ واژه شجره ملعونه است که همه به اتفاق نظر معتقدند تعبیر رویای صادقه پیامبر مبنی بر شجره ملعونه؛ قوم بنی امیه می باشد که اسلام را بعد از ایشان به انحراف کشاندند و در زمان حاضر نیز این تعبیر به فرموده رهبری به آل سعود تشبیه می شود.
گفتنی است در پایان نماز جمعه؛ مردم همیشه در صحنه ایرانشهر طی یک راهپیمایی با شکوه شعار «مرگ بر آل سعود» را سر دادند.

آل سعود از اسلام هیچ بویی نبرده است
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند نیز در خطبه های سیاسی عبادتی ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود گفت:امروزه متاسفانه حرمین امن الهی به دست کسانی افتاده است که هیچ بویی ازاسلام نبرده اند.
وی افزود: حادثه منا یک اتفاق نبود بلکه بی لیاقتی و بی برنامه گی آل سعود را نمایان می کرد ، رفتار نا مناسب با حجاج ایرانی خود بیانگر این مسئله است.
امام جمعه هیرمند بیان داشت: قطعا آرزوی هر مسلمانی است که در این روز در خانه خدا قربانی کند و به دستورات الهی که خدوند تاکید کرده است انجام دهد اما عدهای این آرزو را از مسلمانان گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم در این روز عزیز فرج امام زمان (عج) را از خداوند بخواهند تا با فرج آقا بتوانیم صلح و آرامش را در جامعه مشاهده کنیم.
 
حضرت ابراهیم از امتحان الهی سربلند بیرون آمد
امام جمعه نیمروز گفت درس ایثارگری و توحید را باید از حضرت ابراهیم (ع) بیاموزیم که چگونه از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمد.
حجت السلام والمسلمین محمد راشکی اظهار داشت: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) فرمود: باید بچه ات را در راه ما قربانی کنی. این امتحان شد بزرگ ترین امتحان حضرت ابراهیم(ع) وقتی ایشان این امتحان را به خوبی انجام داد به مقام امامت رسید.
وی تصریح کرد: صبر در برابر اطاعت از دستورات خدا مانند حضرت ابراهیم (ع) وقتی که خدا به ایشان دستور می دهد که باید جگر گوشه اش حضرت اسماعیل را به دستور خدا قربانی کنند، این مطلب را حضرت ابراهیم (ع) به فرزندش خبر می دهد، اسماعیل در جواب دستور خدا می فرماید: ای پدر آن چه که خدا به تو دستور داده است انجام دهد.

جنایات ال سعود فراموش نشدنی است
امام جمعه نیمروز خاطر نشان کرد: اسماعیل را در برابر این امتحان الهی از صبر کنندگان خواهی یافت، حضرت اسماعیل می گوید من در برابر این قربانی صبر خواهم کرد، صبر در برابر مشکل ترین امتحانات الهی بالاترین اجر و پاداش را دارد.
حجت السلام راشکی با بیان اینکه فاجعه منا بسیار دردناک بود اذعان داشت: جنایات آل سعود در فاجعه منا هیچ وقت فراموش نمی شود و دولت آل سعود باید در مقابل این فاجعه پاسخگو باشد.
  عید سعید قربان، عید اطاعت و تسلیم بندگان در برابر اوامر خداوند است امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم دلگان گفت:عید سعید قربان، عید بندگی، عید اخلاص، اطاعت و تسلیم بندگان در برابر اوامر و خواسته های خداوند متعال است. حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم دلگان با اشاره به فرارسیدن روز عید قربان اظهار کرد: عید سعید قربان، عید بندگی، عید اخلاص، اطاعت و تسلیم در برابر اوامر خداوند است.
وی با بیان اینکه در روز عید قربان در آن یکی از سنت های بسیار مهم یعنی قربانی کردن انجام می شود افزود: این سنت بسیار حسنه برای کسانی که که در مراسم حج واجب حضور دارند، واجب و برای افرادی که در مراسم حج حضور ندارند مستحب موکد می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در مورد قربانی کردن مسلمانان می فرمایند:" با ریختن اولین قطره خون قربانی همه گناهان فردی که قربانی را انجام داده است، بخشیده می شود.
امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم دلگان بیان کرد: علاوه بر اینکه گوسفند یا حیوانی را قربانی می کنیم، در این روز باید هوای نفسانی خود را هم قربانی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: سنت صله رحم و دید و بازدید از جمله سنت های حسنه ای است که باید در این روز توسط مسلمانان انجام شود.
  عید قربان عید رهایی از تعلقات دنیوی است امام جمعه شهرستان زهک با اشاره به برکت معنوی اعیاد اسلامی،عید قربان را فرصتی برای رهایی از تعلقات دنیوی عنوان کرد. حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک بیان کرد:روز عید سعید قربان با برپایی نماز با شکوه این عید و کمک به نیازمندان می توان از برکت این روز بهره مند شد.
وی با اشاره به فاجعه ی منا گفت:تعداد زیادی از حاجیان با لب تشنه و مظلومانه قربانی سیاست و بی تدبیری آل سعود شدند و به یقین حقیقت این حادثه می تواند باعث روشنگری درباره اقدامات وحشیانه ی آل سعود شود.
امام جمعه شهرستان زهک خاطر نشان کرد:حاکمان خبیث سعودی باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرند و از مسلمانان عذر خواهی کنند.
وی افزود:بی حرمتی خاندان آل سعود در تمامی دنیا جریان دارد و باید اداره و مدیریت حرمین شریفین از آنها سلب شود.
حجت الاسلام خدری همچنین تقوای الهی را بهترین توشه ی آخرت عنوان کرد و ادامه داد:مسلمانان باید با رعایت حدود الهی از برکات و نعمات استفاده کنند.
وی بیان کرد:نسل جوان و انقلابی باید آگاه و هوشیار و امانت دار این انقلاب باشد و بتواند در معرفی اسلام و ارزش های معنوی آن گام مثبتی بردارد.
  همچنین پایگاه های جمع آوری فطریه در محل های برگزاری نماز عید فطر در همه شهرهای استان جهت جکع آوری نذورات شهروندان مستقر شد.
منبع:عصرهامون


کد مطلب: 424868

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424868/نماز-عید-سعید-قربان-همه-شهرهای-استان-سیستان-بلوچستان-اقامه

استال پرس
  https://www.estalpress.ir