رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرباز؛

امام هادی(ع) مظهر فضیلت‌های اخلاقی بود

1 مهر 1395 ساعت 3:29

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز گفت: بدون شک می‌توان گفت که تمام القاب و صفات نیک در وجود امام هادی(ع) نقش بسته بود و امام علی‌النقی(ع) با نفس زکیه و همتی عالی به مظهر فضیلت‌های اخلاقی بود.


حجت الاسلام علی بامری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تبریک سالروز میلاد با سعادت امام علی‌النقی(ع)، اظهار کرد: امام هادی(ع) برای نشر احکام اسلام، شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان دینی، تلاش بسیاری انجام داد.
وی افزود: دوره امام هادی (ع) به خاطر ویژگی های خاص سیاسی، علمی و فرهنگی دوره ای بسیار ویژه و خاص بود که در آن علاوه بر تدبیر برای آینده شیعه از لحاظ سیاسی و عقیدتی، تحکیم پایه های فرهنگی و انتقال کامل دست آوردهای اسلام،  مرحله نوینی نیز برای شیعه آغاز شد که در نوع خود نقطه قوت و بسیار با ارزشی در تاریخ اسلام بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز با اشاره به زندگی پر برکت امام هادی(ع) تصریح کرد: امام علی‌النقی(ع) در مدت ۳۳ سال امامت، جامعه اسلامی را از ابعاد  فعالیت در حوزه تشیع در جهان اسلام به‌ویژه سرزمین ایران رشد و نمو دادند ، و لحظه‌ای از آگاهانیدن مردم و آشنا کردن آن‌ها به حقایق مذهبی نمی‌آسود، بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت یعنی متوکل عباسی آنی آسایش نداشت.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک می‌توان گفت که تمام القاب و صفات نیک در وجود امام هادی(ع) نقش بسته بود و امام علی‌النقی(ع) با نفس زکیه و همتی عالی به مظهر فضیلت‌های اخلاقی، کمال نفسانی و الگوی شایسته برای مسلمین و افراد جویای حق تبدیل شدند.
بامری در پایان با اشاره به اینکه دوران امامت امام علی‌النقی(ع) همزمان با حکومت خلفای عباسی بود، تاکید کرد: آن دوران همراه با ستم و استبداد دستگاه خلافت عباسیان بود ولی با وجود فضای خفقان‌آور و بسیار سخت آن زمان برای مسلمین، امت اسلامی امید و نشاط  زندگی را از آن امام همام کسب می‌کردن،  تاجایی که بسیاری از کارشناس مسائل مذهبی و علوم قرآنی دوره امامت دهمین پیشوای شیعیان را حساس‌ترین دوران شیعه ذکر می‌کنند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 424963

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/424963/امام-هادی-ع-مظهر-فضیلت-های-اخلاقی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir