همزمان با آغاز سال تحصیلی ؛

زنگ مهر ،ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان سرباز طنین انداز شد

3 مهر 1395 ساعت 17:51

همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید با نواختن شدن زنگ مهر و ایثار در مدارس شهرستان سربازآغاز شد.


به گزارش پاپایا، آیین بازگشایی مدارس روز شنبه سوم مهر به طور نمادین در دبستان دخترانه شاهد یاس راسک برگزارشد.
مدیر آموزش و پرورش راسک در این آیین ضمن عرض تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در مفاهیم ارزشی ملت ایران همواره فرهنگ ایثار و شهادت جایگاهی ویژه داشته است و همین گذشت و جانفشانی مردان و زنان این سرزمین بود که در جنگ تحمیلی باعث آن دفاع جانانه از خاک میهن شد.
وی افزود: موفقیت ها و دست آورد های امروز ایران اسلامی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی مدیون رشادتها، ایثارگریها و جانفشانی شهداء ،جانبازان ، آزادگان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس است.
عبدالصمد نارویی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان با داشتن روحیه خودباوری، عزت نفس و رسیدن به خودباوری می توانید آینده ای روشن را برای ایران اسلامی رقم بزنید.
 
سرنوشت کشور در دستان دانش آموزان
در ادامه این مراسم امام جمعه اهل سنت سرباز با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: ما در مقابل خون شهدا پاسخگو هستیم و باید معلمان و مربیان به کودکان بیاموزندم که شهدا و رزمندگان دفاع مقدس چه کاربزرگی انجام داده اند.
وی با بیان اینکه آینده و سرنوشت کشور به قشر دانش آموز و دانشجو بستگی دارد افزود: دانشمندان و مسئولین کنونی کشور که افتخار آفرینان ایران اسلامی هستند، دانش آموزان دیروز این مملکت بودند و شما فرزندان کوچک انقلاب نیز می‌توانید با تلاش و پشتکار مضائف جایگزین های شایسته ای برای آنان و آینده سازان فردای ایران اسلامی باشد.
مولوی عنایت الله رسولی زاده در پایان  با تقدیر از پدران و مادران برای تربیت فرزندانی صالح، تصریح کرد: مدرسه به عنوان بزرگترین محل آموزش و فرهنگ ساز دانش آموزان باید محلی باشد برای آموزش فرهنگ ایثار، شهادت و خود باوری تا کودکان ما با خواندن بهتر درسها، آینده  روشنی را برای این سرزمین به ارمغان آورند.
 
انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 425147

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425147/زنگ-مهر-ایثار-مقاومت-مدارس-شهرستان-سرباز-طنین-انداز

استال پرس
  https://www.estalpress.ir