دستیار گوگل فعلا فقط در انحصار گوشی های پیکسل خواهد بود

15 مهر 1395 ساعت 8:56

در رویداد شب گذشته گوگل دیدیم که قرار است Google Assistant پلتفرم جدید دستیار صوتی گوگل باشد که در آینده در شماری از سرویس ها و محصولات گوگل مانند اپلیکیشن پیام رسان Allo و Google Home حضور داشته باشد. اما در حال حاضر این دستیار راه خود را به اسمارت فون های جدید گوگل یعنی پیکسل ها باز کرده است. اما این پرسش پیش می آید که این دستیار در سایر محصولات اندرویدی هم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر


به گزارش پاپایا، متاسفانه پاسخ این پرسش منفی است. در بیانیه ای که گوگل در اختیار 9to5Google قرار داده، این کمپانی تاکید کرده است که Google Assistant فعلا انحصاراً در اختیار کاربران پیکسل است. در این بیانیه آمده است:
ویژگی های خاصی مانند دستیار گوگل، تا زمانی که ما تصمیم به عرضه آن بر روی اکوسیستم های دیگر بگیریم فقط در اسمارت فون های پیکسل در دسترس خواهند بود.

گوگل همچنین اظهار داشته:
 
با محدود کردن تعدادی از این قابلیت ها به گوشی های پیکسل، ما قصد داریم با دقت بیشتری بازخوردهای دریافتی از کاربران را بررسی و تجزیه و تحلیل کنیم.
 

البته این اقدام گوگل خیلی هم ناآشنا نیست. اپل نیز پیشتر با معرفی آیفون های جدید خود چنین رویکردی را نسبت به بعضی قابلیت ها داشته است، قابلیت هایی که در محصولات جدید اپل عرضه می شوند و دارندگان محصولات قدیمی تر این کمپانی از آن بی بهره می مانند.

به عنوان مثال، سیری در سال2011 و با معرفی آیفون 4S به آیفون راه یافت، ولی در اختیار کاربران محصولاتی که از iOS قدیمی تر برخوردار بودند قرار نگرفت. بنابراین تصمیم گوگل مبنی بر ارایه دستیار گوگل منحصرا بر روی گوشی های جدید این کمپانی خیلی هم تعجب آور نیست. ولی شاید بتوان امیدوار بود که گوگل در آینده در تصمیم خود تجدیدنظر کند.
 
منبع: ubergizmo


کد مطلب: 425412

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425412/دستیار-گوگل-فعلا-فقط-انحصار-گوشی-های-پیکسل-خواهد

استال پرس
  https://www.estalpress.ir