برگزار مراسم عزاداری ششم محرم در مسجد فاطمه الزهرای (س) راسک +تصاویر

18 مهر 1395 ساعت 11:03

در ششمین شب از ماه محرم، مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور پرشور و گسترده مردم عزادار و دوستدار اهل بیت (ع) در مسجد فاطمه الزهرا(ُس) راسک برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پاپایا، همزمان با فرا رسیدن ششم محرم‌الحرام روز بزرگداشت نوجوان ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) ویژه‌ برنامه اَحلی مِنَ العَسَل با حضور گسترده مردم عزادار و دوستداران اهل بیت (ع) در مسجد فاطمه الزهرا(ُس) راسک برگزار شد.
در این اجتماع که با حضور پرشور دوستدار اهل بیت (ع) برگزار شد؛ شرکت کنندگان با برگزاری آئین های سینه زنی نوای ‘ لبیک یا حسین ‘ را سر دادند.
شرکت کنندگان در این اجتماع که با نوحه خوانی و مداحی چند تن از مداحال اهل بیت (ع) همراه بود، در غم شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم ریختند .
امام جمعه موقت شهرستان سرباز در این مراسم ضمن تسلیت ماه حزن و اندوه محرم به کلیه عاشقان و شیفتگان اباعبدالله‌الحسین (ع)، درس‌های عاشورا را عزت، از خودگذشتگی و ولایتمداری در راه اعتلای دین مبین اسلام دانست.
وی بیان کرد: قیام عاشورا مختص به یک زمان و مکان خاص نیست و شما می‌بینید که با گذشت بیش ۱۴۰۰ سال همچنان عشق و ارادت مردم به اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) متجلی‌تر می‌شود.
حجت الاسلام علی رضا جعفری همچنین پیرامون سبک زندگی و ویژگی‌های اخلاقی، شخصیتی و معرفتی حضرت قاسم بن الحسن(ع) به ایراد سخن پرداخت و نوجوان ۱۳ ساله کربلا را به عنوان بهترین الگو برای موفقیت و پیشرفت نوجوانان جامعه در تمامی عرصه‌ها معرفی کرد و افزود: حضرت قاسم ین الحسن(ع) مطیع امر امام حسین(ع) بود تا با قدرت بالای خود دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف شوشمان ناکام گذاشت.
وی با اشاره به اهمیت پیروی از ولایت فقیه، تصریح کرد: جوانان ونوجوانان امروز هم باید با تأسی از این سنت مطیع امر ولی فقیه باشند و اجازه نفوذ دشمن را ندهند، زیرا دشمن می‌خواهد با اهداف پلیدش فرزندانمان را که آینده‌سازان فردای این جامعه هستند گمراه کرده و از این راه به اسلام ضربه وارد کنند.
 
 

 

 

 

 

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425463

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425463/برگزار-مراسم-عزاداری-ششم-محرم-مسجد-فاطمه-الزهرای-س-راسک-تصاویر

استال پرس
  https://www.estalpress.ir