امام جمعه موقت شهرستان سرباز؛

نباید ایام سوگواری را مختص دهه اول محرم قرار دهیم/ رمز ماندگاری قیام عاشورا الهی بودن ان است

23 مهر 1395 ساعت 15:19

امام جمعه موقت شهرستان سرباز گفت: رمز ماندگاری قیام عاشورا الهی بودن آن بوده و تا قیام قیامت در جهان باقی خواهد ماند.


به گزارش پاپایا، حجت السلام جعفری در خطبه های نماز جمعه راسک با اشاره به 12 محرم و تسلیت سالروز شهادت میراث‌دار کربلا، امام سجاد (ع) اظهار کرد: عزاداری های ماه محرم نمایان گر عشق و علاقه شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و نباید ایام سوگواری را مختص دهه اول محرم قرار دهیم، و مساجد باید در دهه دوم محرم نیز مجالسی هر چند مختصر در باب سوگواری اباعبدالله(ع) ترتیب دهند.
امام جمعه موقت راسک با اشاره به رمز ماندگاری قیام عاشورا، افزود: رمز ماندگاری این حرکت بزرگ الهی بودن آن است.
وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: وقتی که ما ایرانیان شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند سر می دهیم به آن معناست مه هیچ گاه بیعت شکنی نکرده و ولی زمان خود را تنها نمی گذاریم و برعهدی که با او بسته ایم پابرجا خواهیم ماند.
جعفری در بخش ديگري از خطبه هاي خود جنايتهاي اخیرآل سعود عليه مردم مظلوم يمن را محكوم كرد و بیان کرد: اميدواريم به زودي آل سعود به كيفر اعمالشان برسند و مردم يمن نيز به پيروزي دست يابند.
 وی در پایان با اشاره  به برخی مناسبت های هفته پیش رو، تصریح کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان باید توجه بیشتری به موضوع پرورش صحیح فرزندان خود بر پایه مبانی و ارزش های اسلامی داشته باشیم.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425512

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425512/نباید-ایام-سوگواری-مختص-دهه-اول-محرم-قرار-دهیم-رمز-ماندگاری-قیام-عاشورا-الهی-بودن-ان

استال پرس
  https://www.estalpress.ir