رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان خبرداد:

برگزاری دوره های سواد آموزی برای مددجویان کانون/ آموزش ۷ نوع حرفه و راه اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی

24 مهر 1395 ساعت 13:44

12 نفر از مددجویان کانون اصلاح و تربیت زاهدان موفق به اخذ گواهی نامه دوره سواد آموزی شدند .


به گزارش پاپایا، رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان در گفت و گو با دادمردان، از اخذ گواهی نامه دوره سواد آموزی  توسط  ۱۲ نفر از  مددجویان کانون اصلاح و تربیت این زهرستان خبر داد.
محمد مرادی ادامه داد: نزدیک به ۳۰ درصد از مددجویان در زمان ورود به کانون بیسواد هستند و در بدو ورود هیچ مهارت و تخصصی ندارند، این افراد در کانون اصلاح و تربیت  تحت آموزش‌های سوادآموزی ، فنی و حرفه‌ای و فرهنگی تربیتی  قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اهمیت بحث سوادآموزی این موضوع را در راس آموزشهای کانون عنوان کرد و افزود: در کانون اصلاح و تربیت زاهدان  تعداد ۷ حرفه شامل خیاطی، پیرایشگری، چرم دوزی، کامپیوتر، برق ساختمان، توپ سازی و لوله کشی  به مددجویان آموزش داده می‌شود.
وی گفت: این آموزشها راه اندازی کارگاه‌های اشتغال و توسعه حرفه آموزی و  درآمدزایی برای مددجویان  و خانواده های آنها را نیز به دنبال دارد.
مرادی در پایان با بیان اینکه در گواهینامه‌های صادر شده از سوی کانون، هیچ نامی از زندان قید نمی‌شود و مددجویان پس از آزادی می‌توانند با ارائه این مدارک، در جامعه  مشغول به کار شوند، اضافه کرد: این اقدامات می تواند اثرات مثبتی در راستای اصلاح و تربیت مددجویان و  بازگشت مناسب آنان به جامعه داشته باشد.
انتهای پیام


کد مطلب: 425514

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425514/برگزاری-دوره-های-سواد-آموزی-مددجویان-کانون-آموزش-۷-نوع-حرفه-راه-اندازی-کارگاه-های-اشتغالزایی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir