فرماندار شهرستان قصرقند؛

برگزاری جشنواره های ورزشی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها/ ورزش بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است

29 مهر 1395 ساعت 10:21

فرماندار شهرستان قصرقند گفت: جشنواره مسابقات بومی محلی بانوان قصرقند با حضور پرشور زنان و دختران این شهرستان برگزار شد.


به گزارش پاپایا، جشنواره ورزشهای بومی محلی بانوان شهرستان قصرقند به مناسبت هفته تربیت بدنی در همه گروه های سنی، عصر چهارشنبه در محل سالن ورزشی شهر قصرقند برگزار شد.
 

 
این جشنواره ها سند راهبردی برای احیای بازی های بومی محلی
حمیرا ریگی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی، اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها، بالا بردن انگیزه و روحیه بانوان و انتقال این بازی‌ها به نسل جوان از اهداف این مسابقات است.
وی افزود: جشنواره ورزش های بومی محلی بانوان در رشته های دو و میدانی در ماده ۱۰۰ متر بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان، یک قل دو قل در رده سنی نونهالان، هفت سنگ و طناب کشی بصورت تیمی در دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان با هدف ایجاد نشاط و تندرستی در میان دختران و مادرانشهرستان قصرقند برگزار شد.
فرماندار شهرستان قصرقند با اشاره به حضور پرشور همه قشرها در این جشنواره ورزشی، بیان کرد: این جشنواره در حالی برگزار شد که استقبال چشمگیری مردم بسیار جالب و غیر قابل پیش بینی بود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری این بازی ها می تواند سند راهبردی برای احیای بازی های بومی محلی باشد، تصریح کرد: قطعا نسل جوان امروز علاقه زیادی به فراگیری بازی های بومی محلی، این یادگار تمدن و میراث گذشته دارد که این حضور پر شور خود گواهی بر این ادعا است.

لازم به ذکراست که در پایان به تیم ها و نفرات برگزیده با حضور حمیرا ریگی فرماندار قصرقند جوایزی از طرف فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان اهدا شد.
 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425619

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425619/برگزاری-جشنواره-های-ورزشی-هدف-ایجاد-شور-نشاط-بین-خانواده-ها-ورزش-بانوان-اهمیت-بالایی-برخوردار

استال پرس
  https://www.estalpress.ir