اهل تسنن بیش از هر گروه دیگری از طرح تکفیری در موصل رنج بردند

4 آبان 1395 ساعت 1:59

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت گفت: باید پای داعش ازعراق، سوریه و ملل اسلامی قطع شود.


به گزارش پاپایا،  مولوی عبدالغنی دهانی در گفت و گو با دادمردان اظهار داشت: جنگ موصل جنگی سرنوشت ساز برای منطقه است و در این جنگ شیعه و سنی و حتی مسیحی در کنارهم برای کوتاه کردن پای دشمنان در تلاشند.
سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه و جماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور ادامه داد: با توجه به اینکه 80درصد ازمردم که در موصل اهل سنت در این جنگ مورد حمله هستند اهل تسنن بیش از هر گروه دیگری از طرح تکفیری در موصل رنج بردند.
وی با بیان اینکه باید پای داعش ازعراق، سوریه  و ملل اسلامی  قطع شود، افزود: دخالت ترکیه در جنگ عراق نه تنها عقلانی نیست بلکه یک نوع قدرت نماییی در عراق برای بیرون کشیدن نیروهای خود از شهر است.
این مولوی اهل سنت بیان کرد: امریکا، عربستان و ترکیه به نحوی قصد دارند تا مهره های  خود را فراری بدهند و این دخالت ها فقط  به قصد خارج کردن مهره های اصلی خود از موصل است.
مولوی دهانی در پایان  با اشاره به وحدت شیعه و سنی در موصل گفت: با توجه به وحدت ملی عراقی‎ها  آنها در این جنگ به سوی پیروزی واقعی در حرکت هستند.
انتهای پیام


کد مطلب: 425735

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425735/اهل-تسنن-بیش-گروه-دیگری-طرح-تکفیری-موصل-رنج-بردند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir