کاهش در قاچاق به دنبال تک نرخی شدن ارز

7 آبان 1395 ساعت 10:04

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تک نرخی شدن ارز یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با قاچاق درکشور است.


به گزارش پاپایا، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به طرح مبارزه با قاچاق کالا که از سوی اصناف در حال اجراست،گفت:اگر با قاچاق از مبادی ورودی اصلی مبارزه کنیم بهتر جواب خواهیم گرفت.
 
وی افزود:باید با اصلاح وضعیت نرخ ارز شرایط را به صورتی فراهم کرد که قاچاق کالا دیگر برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی نداشته باشد.
 
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی دیگر، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات داخلی نیز باید بدانند که طرح مبارزه با قاچاق آزمونی مهم برای آن هاست خاطرنشان کرد:چه بسا افرادی که دنبال قاچاق هستند و به صورت سازمان یافته این کار را انجام می دهند، برای کیفیت کالاهای داخلی شرایطی بوجود آورند که مردم از خرید آن ها دلزده شوند و یا اینکه  قیمت ها را به گونه ای افزایش دهند که مردم به کالای خارجی روی آورند.
 
حاجی دلیگانی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود،گفت: خود تولیدکنندگان بیشتر از همه می توانند به این فرهنگ سازی کمک کنند و از سودهای زودگذر بگذرند تا با نهادینه شدن فرهنگ مصرف کالای ایرانی،سود دائمی برای آن ها حاصل شود.
 
وی همچنین درباه آمارسازی هایی که درخصوص میزان حجم قاچاق در کشور وجود دارد،تصریح کرد:به اندازه کافی در زمینه مبارزه با قاچاق قانون وجود دارد،اما ممکن است آئین نامه هایی که لازم است تهیه نشده یا درست ابلاغ نشده باشد.
 
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در سه ماه گذشته مبارزه با قاچاق بیشتر شده و حاصل آن را باید مورد مطالعه قرار داد که در این زمینه خود تولیدکنندگان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛چراکه شاید دیگر این شرایط برای عرضه کالاهای ایرانی فراهم نشود از این رو، تولیدکنندگان باید ازاین شرایط نهایت استفاده را ببرند.
 
انتهای پیام/
منبع:میزان


کد مطلب: 425817

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425817/کاهش-قاچاق-دنبال-تک-نرخی-شدن-ارز

استال پرس
  https://www.estalpress.ir