معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان سرباز؛

جوانان و نوجوانان، هدف تهاجم فرهنگی دشمنان/ آشنا سازی نسل امروز با خطرات جنگ نرم وظیفه ای همگانی است

9 آبان 1395 ساعت 12:48

معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان سرباز گفت: استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات و باورهای آینده سازان انقلاب اسلامی است.


به گزارش پاپایا، سرهنگ عیسی اربابی در مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهرستان سرباز که با حضور مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش راسک برگزار شد اظهار داشت:  آمار کل شهدای دانش آموز کل کشور 36 هزار نفر در طول هشت سال دفاع مقدس است که این آمار و ارقام نشان دهنده اوج دلدادگی به انقلاب اسلامی و شهادت طلبی نوجوانان این مرز و بوم است.
وی با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش آموزی از هشتم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهیمده آغاز می شود، بیان کرد: این هفته نمادی از عزم و ایستادگی آینده سازانی است که با تأسی از حضرت علی اکبر(ع) در راستای سربلندی، عزت و اقتدار ایران اسلامی از جان خودگذشتند و با آبیاری درخت انقلاب به خون سرخ خود باعث پایداری و سرافرازی این نظام شدند.
معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان سرباز افزود:  دانش آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور در میادین جنگ به دشمنان و استکبار جهانی  نشان دادند که نه تنها در سنگری به نام مدرسه برای علم و آموزش می جنگند بلکه اگر لازم شود در سنگرهای جنگ رو در روی حق علیه باطل نیز حضور پیدا می کنند.
 

 
شهدای دانش آموز مردان بزرگ انقلاب بودند
وی با بیان خاطراتی از دفاع مقدس، تصریح کرد: درست است که دانش آموزان شهید سن و سال کمی داشتند و در آن دوران سخت، مشغول به فراگیری علم و دانش بودند اما آنان به درستی کامل شدن خود را در مسیر مبارزه با استکباری می دیدند و به همین دلیل نیز برای حفظ امنیت این انقلاب جان خود را فدا کردند.
اربابی ادامه داد: شما دانش آموزان باید بدانید که برگزاری یادواره شهدا راهی برای سپاس از ایستادگی و مقاومت آنان است و باید با تمام موجود در اینگونه مراسمات حضور پیدا کرده و به خوبی فرهنگ و راه شهدا را فرا بگیرید تا بتوانید همچون آن عزیزان آسمانی برای آینده کشور مفید باشید.
 

 
وظیفه فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش پاسداشت ارزش ها، اعتقادات  و انتقال آن به نسل آینده است
در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محمد حسینی  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که فرمودند" زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" اظهار کرد: فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش باید به این نکته توجه کنند که یکی از رسالت ها و کارکردهای نظام تعلیم و تربیت، پاسداشت ارزش ها، اعتقادات  و انتقال آن به نسل آینده بویژه دانش آموزان و آینده سازان کشور است.
وی ادامه داد: سرافرازی و بالندگی امروز کشور مدیون رشادت های شهدا و جانبازانی است که در هشت سال دفاع مقدس جان شیرینشان در کف اخلاص گذاشتند تا امروز ایران اسلامی بتواند هم از نظر امنیت اخلاقی و هم توسعه فرهنگی و نظامی در دنیا زبانزد خاص و عام باشد.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه شهرستان سرباز با تاکید بر لزوم شناخت فرهنگ و سیره شهدا، خاطرنشان کرد: سراسر زندگی شهدا درس پایدار ،شجاعت ،ایمان قوی ،ولایتمداری و وفاداری و ایثار است و وظیفه شما دانش آموزان امروز کشور این است که در این شرایط خاص و ویژه در مسیر شهدا گام بردارید تا بتوانید از موانع و خطراتی که دشمنان در سر راهتان قرار داده به سلامت عبور کنید.
 

 
جنگ امروز، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است
وی افزود: جنگ امروز جنگ نرم است و دشمنان اسلام با انواع وسایل فریب کارانه، فکر، علم و ایمان دانش آموزان را هدف قرار داده تا آینده سازان این انقلاب را نسبت به آرمانهای آن بیگانه کند.
حسینی با اشاره به برخی از خطرات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، تاکید کرد: نقش اولیاء و معلمین در هدایت دانش آموزان مهم و تأثیر گذار است چراکه اگر نتوانیم در این شرایط حساس تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، دانش آموزان را از خطرات آگاه کنیم آینده فرزندانمان و کشور را با خطر مواجه خواهیم کرد.
وی در پایان تصریح کرد: در جامعه امروزی تنها کشوری در جهان برتر خواهد بود که در پیشرفت علم و فناوری موفق عمل کند که به لطف خدا و تلاش شما دانش آموزان و دانشجویان، ایران اسلامی تواسته است درهمه زمینه های علمی در جهان پیشرفت نموده و در رده های بالای علمی جهان قرار گیرد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425867

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425867/جوانان-نوجوانان-هدف-تهاجم-فرهنگی-دشمنان-آشنا-سازی-نسل-امروز-خطرات-جنگ-نرم-وظیفه-همگانی

استال پرس
  https://www.estalpress.ir