پروژه فاضلاب شهری زهک 7 ساله شد/ 40 میلیارد اعتبار برای اتمام طرح

10 آبان 1395 ساعت 16:03

در حالی مردم شهرستان زهک 7 سال است که چشم انتظار روبان افتتاح پروژه فاضلاب شهری این شهرستان هستند که به گفته مدیر آبفای زهک برای اتمام پروژه 40 میلیارد تومان دیگر نیاز است.


به گزارش پاپایا، به نقل از عصرهامون،7سال پیش بود که خبرهایی در رسانه های جمعی و گروهی مبنی بر آغاز اجرای روند طرح فاضلاب شهری شهرستان زهک انتشار یافت اما با گذشت 7سال، مردم همچنان انتظار تکمیل شدن و به بهره برداری این طرح ملی را می کشند.
 نبود شبکه فاضلاب شهری در این شهرستان، علاوه بر مسائل بهداشتی، چهره شهری این شهرستان را زشت کرده است. یکی از شهروندان زهکی به خبرنگار اجتماعی عصرهامون می گوید: وجود فاضلاب خانگی رها شده در معابر شهری علاوه بر زشت کردن معابر، سلامتی خانواده ها را نیز به خطر انداخته است و مسئولان باید برای برطرف کردن این مشکل هرچه سریعتر اقدام لازم را انجام دهند. ناصر.ج می افزاید: در سالهای اخیر فقط وعده و حرف های همیشگی را از مسئولان مربوطه شنیده ایم اما پروژه فاضلاب شهری این شهرستان هیچ پیشرفت خاصی نداشته است.
  وضعیت فاضلاب در شهرستان زهک خوب نیست وی ادامه می دهد: امیدواریم هر چه سریعتر مسئولان به فکر تکمیل این پروژه شوند. یک کشاورز ساکن در روستاهای نزدیک به شهرستان زهک نیز به خبرنگار اجتماعی عصرهامون گفت: اگر تصویه خانه فاضلاب در شهرستان زهک ایجاد شود، از آب تسویه شده می توان در کشاورزی بهره گرفت این آب بهترین آب برای رشد گیاهان و درختان است و امیدوارم این امر تحقق پیدا کند. محمد. پ تصریح می کند: درحال حاضر وضعیت فاضلاب در شهرستان خوب نیست و مردم ساکن در این شهرستان در رنج و عذاب هستند. وی تصریح کرد: متاسفانه بخشی از فاضلابی که در مسیرهای جمع آوری آبهای سطحی وارد می شود، به مسیرهای فرعی رودخانه هیرمند وارد می شود و باید هرچه سریعتر نسبت به اصلاح این موضوع اقدام لازم صورت گیرد.
  پروژه فاضلاب شهری زهک 7سال از عمرش می گذرد فرماندار شهرستان زهک در این زمینه به خبرنگار اجتماعی عصرهامون گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهری شهرستان زهک از سال 1388 در این شهرستان با اعتبارات ملی آغاز شده و تاکنون حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. جمشید رخشانی نسب افزود: بزرگترین مشکل کندی روند اجرای این پروژه نبود اعتبار است و امیدوارم مسئولان وزارت راه و شهرسازی هرچه سریعتر نسبت به تخصیص اعتبار اقدام کنند. وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در نبود شبکه فاضلاب شهری، خواستار توجه بیشتر مسئولان برای اتمام این پروژه شد.
  40میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اتمام پروژه فاضلاب مورد نیاز است در ادامه در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با مدیر آبفای شهری زهک داشتیم ، وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای پروژه فاضلاب این شهرستان تاکنون 5میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای این پروژه تخصیص یافته است. احمد علي شهرياري مقدم گفت: در سالهای اخیر متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار، این پروژه پیشرفت نداشته است. وی در پایان خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه شد. انتهای پیام/


کد مطلب: 425872

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425872/پروژه-فاضلاب-شهری-زهک-7-ساله-40-میلیارد-اعتبار-اتمام-طرح

استال پرس
  https://www.estalpress.ir