مسئولین حقوقی و قضایی سیستان و بلوچستان در راهپیمایی ۱۳ آبان چه گفتند؟

13 آبان 1395 ساعت 14:46

مسئولین حقوقی و قضایی سیستان و بلوچستان همچون همه ملت شریف ایران، با حضور در راهپیمایی 13 آبان بیزاری خود از استکبار را اعلام کردند.


به گزارش پاپایا، به نقل از دادمردان، صبح امروز همزمان با راهپیمایی یوم الله 13 آبان مسئولین حقوقی و قضایی سیستان و بلوچستان همراه مردم و دانش آموزان زاهدانی در این مراسم ضد استکباری شرکت کرده و با این حضور و سر دادن شعار "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" بیزاری خود از استکبار جهانی نشان دادند.
در حاشه این راهپیمایی خبرنگار ما به سراغ جمعی از حقوقدانان و مسئولان قضایی استان رفت تا نظر آنها را در این رابطه که آیا شعار مرگ بر آمریکا از ادبیات سیاسی ملت ایران حذف شدنی است؟ جویا شود که در ادامه می‌خوانید.
 
حجت السلام حمیدی: نطفه انقلاب اسلامی ما در مبارزه با استکبار جهانی و مبارزه با آمریکا بسته شده است
 
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با دادمردان اظهار داشت:۱۳ آبان را می توان یکی از مهم‌ترین رخدادهای انقلاب اسلامی دانست که دست استکبار جهانی را برای عموم ملت های آزاداندیش جهان رو کرد.
حجت السلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: نطفه انقلاب اسلامی ما در مبارزه با استکبار جهانی بسته شده و تا زمانی که انقلاب و نظام ما وجود دارد مبارزه با استکبار جهانی هم هست و شعار مرگ بر آمریکا از فرهنگ این ملت حذف نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا جلوه و نماد استکبار در جهان است، بیان کرد: به گفته امام خمینی(ره) آمریکا دشمن شماره یک ماست و  شاید برخی مسئولین ما در دشمنی شیطان بزرگ شک کنند اما  آمریکا هیچ گاه به این موضوع شک نکرده و ایران را دشمن بزرگ خود می داند و از تمام قدرت و امکانات خود برای ضربه وارد کردن به ما استفاده می کند.
حمیدی با اشاره به مسائلی که در یمن و سوریه و عراق در حال وقوع است، تصریح کرد: تمام این مسائل اتفاقی نیست بلکه همه این اعمال و رفتار آنان حساب شده و برنامه ریزی شده است چراکه این شیطان بزرگ هدفی جز مبارزه با جهان اسلام و در راس آن مبارزه با ملت ایران ندارد.
 
حجت الاسلام نجفی: شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه دینی و عقلی دارد
 
معاون فرهنگی دادگستری سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان امسال همچون همیشه پرشور و انقلابی بود، اظهار داشت: ملت فهیم و انقلابی ایران همچون همیشه با شرکت در این راهپیمایی به جهانیان ثابت کردند که هیچ گاه دست از مبارزه با استکبار بر نخواهند داشت.
حجت الاسلام غلامرضا نجفی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه دینی و عقلی دارد، ادامه داد: آمریکا نماد استکبار در جهان است و تا زمانی که ایران و ایرانی باشد استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.
 
طاهری: هیچ چیز باعث کمرنگ شدن شعار مرگ بر امریکا نمی شود
 
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، بیان کرد: امسال با توجه به شرایط خاصی که در آن هستیم  استکبار جهانی احساس میکند ما به نوعی در مقابل سیاست های زیاده خواهانه آنها عقب نشینی کرده ایم اما ملت ما امروز با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد که ملت ایران همچنان از استکبار بیزار است.
محمد رضا طاهری با بیان اینکه برجام و برخی زمزمه های ارتباط با آمریکا به هیچ عنوان باعث کمرنگ شدن شعار مرگ بر امریکا نمی شود، تصریح کرد: استکبار جهانی هنوز بر خواسته های باطل خود است و ما هم تکلیف دارین بر خواسته های خود پافشاری کنیم.
 
رضا لک زایی: راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخی به زیاده خواهی‌های استکبار است
 
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست، و نه مذاکرات و پسابرجام و نه هیچ چیز دیگر نمیتواند ظلم های آمریکا علیه ایران را به فراموشی بسپارد.
سرهنگ رضا لک زایی افزود: راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخی به زیاده خواهی‌های استکبار است  همانگونه که  مقام معظم رهبری فرمودند ما آمریکا را به عنوان استکبار و ظالم می‌شناسیم لذا این شعار مرگ بر آمریکا که خلاصه ای از شعارهای مرگ بر زورگویی، استعمار و استبداد است تا ابد بر زبان ما جاری خواهد ماند.
وی در ادامه با اشاره به حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان، خاطر نشان کرد: تا زمانی که ملت ایران در صحنه حضور داشته باشند هیچ یک از دشمنان نمی توانند به ما آسیبی برسانند.
لک زایی در پایان عنوان کرد : سابقه دشمنی کشور و ملت ما و آمریکا به فراموشی سپرده نمی شود و جمهوری اسلامی ایران از مواضع دشمنی با استکبار خصوصا آمریکا کوتاه نخواهد آمد و هیچ چیز نمی تواند باعث شود که خاطرات ظلم ها و جنایات این شیطان بزرگ را فراموش کنیم.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 425941

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/425941/مسئولین-حقوقی-قضایی-سیستان-بلوچستان-راهپیمایی-۱۳-آبان-گفتند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir