هراندازه سطح سواد کمتر باشد آسیب های اجتماعی بیشتراست/بیش از ۵۰درصد از زندانیان کم سواد و یا بیسواد هستند

16 آبان 1395 ساعت 13:48

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان گفتک طبق بررسی های انجام شده ۱۱ درصد مددجویان ورودی به زندان بی سواد و ۴۶ درصد آنان کم سواد هستند.


به گزارش پاپایا، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان در گفت و گو با دادمردان، ضمن تشکر از تعامل و همکاری آموزش و پرورش استان در امر سواد آموزی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده ۱۱ درصد مددجویان ورودی به زندان بی سواد و ۴۶ درصد آنان کم سواد هستند که این آمار نشان می دهد بی سوادی و عدم آگاهی ناشی از آن از علل اصلی است که پای مددجویان را به زندان باز می کند.
ناصر سلیمانی ادامه داد: در جامعه نیز هراندازه سطح سواد و آگاهی کمتر باشد آسیب های اجتماعی بیشتر خواهد بود و یکی از آسیب های اجتماعی بزهکاریست که منجر به حبس افراد جامعه در داخل زندان می شود.
وی افزود: زندانها برای بازسازی شخصیت مددجویان و بازگشت آنان به پیکره جامعه در ۵ مولفه مهم و شاخص اقداماتی را انجام می دهند که اولین آنها تامین سلامت جسمی مددجویان است چرا که اکثر مددجویان زمان ورود به زندان از نظرشاخص های  سلامتی در حد پایینی هستند که بهداشت و درمان زندان با آموزش و درمان آنان ثبات سلامتی مددجویان ورودی را تامین می کند.
وی از بهداشت روحی و روانی به عنوان دومین مولفه نام برد و گفت: مددجو به هنگام ورود به زندان به علت قبح جرمی که مرتکب شده و ورود به محیط زندان از یک طرف و نگرانی از وضعیت خانواده و بلاتکلیفی از طرف دیگر با فشار روحی بالایی مواجه است که مشاوران و روانشناسان زندان در بهبود روحی و کسب آرامش به او کمک می نمایند.
قائم مقام ستاد کاهش آسیب زندان های استان خاطرنشان کرد: سومین مولفه کاری زندان موضوع فرهنگی وآموزشهای اعتقادی و دینی است که کار عمده زندان مربوط به آن می شود در این بخش شرایط لازم برای تحصیل مددجویان از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه مهیاست آموزش های اعتقادی دینی نماز احکام و مهارت های اساسی زندگی به مددجویان ارائه می شود که بسیاری از مددجویان قبل از ورود به زندان هیچگاه چنین آموزش هایی ندیده اند.
وی از حرفه آموزی و حمایت پس از آزادی نیز به عنوان دو مولفه دیگر فعالیت های زندان نام برد و بیان کرد: زندان با آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی ، مددجویان را برای حضور در عرصه کسب کار آماده می کند و در طول مدت حبس مددجو و حتی پس از آزادی از وی و خانواده اش حمایت و پشتیبانی می کند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 426007

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426007/هراندازه-سطح-سواد-کمتر-باشد-آسیب-های-اجتماعی-بیشتراست-بیش-۵۰درصد-زندانیان-کم-یا-بیسواد-هستند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir