سلاح سرد جان19 نفر در سيستان و بلوچستان را گرفت/ حاملين و نگه دارندگان سلاح سرد مجازات مي شوند

16 آذر 1395 ساعت 16:21

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در هفت ماهه امسال، 19 نفر در سیستان و بلوچستان بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند که همه این 19 نفر مرد بودند.


به گزارش پاپایا؛ به نقل از دادمردان، سلاح در یک تقسیم بندی کلی به سلاح سرد و گرم تقسیم می شود. سلاح سرد خود به سلاح سرد جنگی و سلاح سرد غیرجنگی تقسیم می شود و حمل و نگه داری سلاح سرد جنگی مانند انواع سرنیزه های قابل نصب روی تفنگ و انواع کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح یا مشابه آن ها مانند شمشیر و مانند آن هر چند که هیچ استفاده ای از آن نشود به موجب مواد یک و 2 قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب 26/11/1350 و بنا به فهرست انواع اسلحه سرد جنگی و شکاری موضوع تبصره 2 ماده یک قانون تشدید مجازات، قاچاق اسلحه و مهمات محسوب می شود.بدیهی است.
به لطف ممنوعیت نگهداری و حمل سلاح‌ گرم در جامعه، جرایمی که با این اسلحه‌ها واقع می‌شود، کم هستند؛ با وجود این، مجرمان راه‌های دیگری برای رسیدن به مقصود خود می‌یابند. چاقوکشی و ایراد صدمه بدنی یا جانی با چاقو یکی از جرایم پرتکرار است.
در همين راستا بر اساس ماده 617 قانون مجازات اسلامی« هر کس به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند، یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از 6 ماه تا 2 سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد و چنان چه محارب شناخته شود محکوم به حد خواهد شد.
 حمل و نگه داري سلاح سرد جنگی، سلاح شكاری یا مهمات آن به طور غیرمجازنيز مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال خواهد داشت.
 
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان نيز در اين خصوص به خبرنگار دادمردان،گفت: در هفت ماهه سال جاری، 19 نفر در استان سیستان و بلوچستان بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند.
رضا عبدی ادامه داد: تمام 19 نفر فوت شده بر اثر سلاح سرد همه مرد بودند.
وی افزود: در این مدت، این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه آن که آمار تلفات سلاح سرد 16 نفر بود، 19 درصد افزایش یافته است.
انتهاي پيام/


کد مطلب: 426386

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426386/سلاح-سرد-جان19-نفر-سيستان-بلوچستان-گرفت-حاملين-نگه-دارندگان-مجازات-مي-شوند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir