فرماندار شهرستان سرباز؛

دانشجو باید با انتقاد سازنده به رشد جامعه کمک کند

17 آذر 1395 ساعت 9:15

فرماندار شهرستان سرباز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی گفت: دانشجو باید به مسائل جامعه حساس باشد و با طرح سوال و انتقاد سازنده باعث شود تا مشکلات جامعه برطرف شود.


 به گزارش خبرنگار پاپایا، به مناسبت گرامی داشت 16 آذر و روز دانشجو جلسه پرسش و پاسخ فرماندار با دانشجویان شهرستان سرباز در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور راسک برگزار شد.
 
16آذر روزی بود که فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رساند
در این نشست فرماندار شهرستان سرباز روز دانشجو را تجلی بصیرت دانشجویی و نماد مبارزه استکبار و استعمار ستیزی مردم ایران دانست و با تبریک این روز به دانشجویان، اظهار داشت: 16آذر یادآور پایمردی و ایستادگی دانشجویان مسلمانی است که در برابر نظام سلطه سینه خود را سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضداستکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.
وی افزود: ما بارها در طول انقلاب اسلامی شاهد حضور و مشارکت دانشجویان در عرصه های سیاسی و فرهنگی بودیم.
حمید الدین یوسفی با تاکید بر اینکه دانشجویان مدیران آینده کشور هستند، بیان کرد: تلاش شما جوانان دانشجو است که باعث تعالی و سربلندی کشور  شده تاجایی که نه تنها ما بلکه دشمنان انقلاب هم اعتراف می کنند که  در هر زمان  دانشجویان پویا، پرتحرک، با بصیرت و با انرژی باشند  نهایت رشد و نمو در کشور نمودار می شود .
 
دانشجویان باید مطالبه گر باشند
وی ادامه داد: دانشجو باید به مسائل جامعه حساس باشد و با طرح سوال و انتقاد سازنده باعث شود تا مشکلات جامعه برطرف شود.
فرماندار شهرستان سرباز تصریح کرد : پیش از هر چیزی باید گفت که ما دانشگاه را یک خانواده می دانیم و استادان آن نیز پدران و مادران شما دانشجویان هستند و این به ما بستگی دارد که چه بهره ای از این دانشگاه برده و در زندگی حال و آینده خود و کشو از آن چه استفاده ای می کنیم .
 وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و اهمیت شرکت بانوان در این حماسه بزرگ، خاطرنشان کرد: امروز که کشور در آستانه دو انتخابات بزرگ قرار دارد وظیفه دانشجو و دانشگاه نسبت به گذشته بسیار بیشتر است چراکه عرصه انتخابات نیز یک آزمون بزرگ برای دانشگاه و دانشجویان و ملت عزیز ماست. حضور پرشور شما دانشجویان گام موثری در روند این آزمون خواهد بود.
 
شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است
یوسفی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی است، تصریح کرد: شرکت گسترده بانوان و دانشجویان در انتخابات شوراهای شهر و روستا بدون شک باعث رشد و تعالی شهرستان خواهد شد.
در ادامه این مراسم دانشجویان  سوالات خود را مطرح کرده و فرماندار شهرستان سرباز به سوالات آنان پاسخ دادند .
 فرماندار شهرستان سرباز در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان دختر مبنی بر مشکلات رفت و آمد و نبود سرویس در دانشگاه و بیمارستان ولایت راسک، گفت: با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک مشکل سرویس دانشگاه و حمل نقل بیماران و خانواده های آنان به بیمارستان حل خواهد شد.
وی همچنین پاسخ به دیگر سوالات بیان کرد: فرمانداری آمادگی دارد تا با همکاری دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور راسک یک سیستم جامع نظارتی بر فعالیت های همه اصناف راه اندازی کند تا هریک از شما دانشجویان بتوانید مشکلات و سوء استفاده های احتمالی برخی افراد را گزارش کرده و با متخلفان برخورد قانونی شود.
 
هیچ وقت نمی شود به آمریکا اعتماد کرد
یوسفی با تاکید بر اینکه ماهیچ اعتمادی به آمریکا نداشته و نداریم، در پاسخ به سوال خبرنگار پاپایا، گفت: مسائل حساس و بزرگ منطقه ای و کشوری به دست دولت مردان و مسئولین نظام بوده و ما نمی توانیم بگوییم که چه برخوردی باید با آمریکا داشت اما همه به این موضوع که به آمریکا و استکبار جهانی هیچ اعتمادی نیست، واقف هستیم.
وی همچنین با بر شمردن برخی از خواسته های دانشجویان در16آذرسال قبل، تصریح کرد: بزرگترین خواسته شما آماده سازی ساختمان دانشگاه پیام نور بود که خوشبختانه با همکاری همه نهادها و پیگیری ویژه به نتیجه رسید و دانشجویان عزیز سال جدید تحصیلی را در ساختمان جدید و اصلی دانشگاه پیام نور راسک آغاز کردند.
رئیس شورای تأمین شهرستان سرباز در پاسخ به مشکلات بیماران تالاسمی و تامین خون مورد نیاز آنان، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم انجام آزمایشات پیش از ازدواج توسط زوجین در شهرستان سرباز باعث شده است تا شاهد افزایش چشمگیر تعداد بیماران تالاسمی در شهرستان باشیم که شما دانشجویان عزیز باید به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه باعث فرهنگ سازی در این باره شوید و ما نیز تمام تلاش خود را برای کمک به این بیماران انجام داده و خواهیم داد.
وی در پایان با درخواست از جوانان جویای کار برای ایجاد مشاغل خانگی و استفاده از تسهیلات خود اشتغالی، تصریح کرد: من و همه مسئولین شهرستان از طرح های نو پشتیبانی می کنیم و امیدوارم شما جوانان هم با طرح پیشنهاد و انتقادات سازنده ما را یاری کنید و من به جرات می گویم کار در شهرستان سرباز بسیار زیاد است و تنها باید جوانان کمی همت کنند، چراکه اگر شما جوانان تحصیل کرده به خوبی یک طرح را اجرا کنید می توانید علاوه بر خود برای دیگران نیز کار ایجاد کنید.
 
 انتهای پیام/


کد مطلب: 426408

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426408/دانشجو-باید-انتقاد-سازنده-رشد-جامعه-کمک-کند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir