در مراسم ترویج ازدواج آسان عنوان شد؛

جوانان باید و زندگی مشترک خود را بر پایه‌های صداقت و احترام بنا کنند

20 آذر 1395 ساعت 20:57

مسئول بسیج طلاب سپاه شهرستان سرباز گفت: جوانان و خانواده ها باید اخلاق، اعتقادات و مسائل ارزشی را ملاک های اصلی ازدواج قرار دهند و زندگی مشترک خود را بر پایه‌های صداقت، صمیمیت، احترام و محبت بنا کنند.


به گزارش پاپایا، همزمان با سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س)  مراسم جشني با حضور بانوان شهرستان سرباز در راسک برگزار شد.
اين مراسم به همت بسیج خواهران حوزه کوثر راسک و به منظور ترویج ازدواج آسان و تبلیغ سبک زندگی اسلامي و  و با سخنراني حجت الاسلام سید محمد حسینی مسئول بسیج طلاب سپاه شهرستان سرباز برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام سید محمد حسینی با تبریک سالروز پیوند آسمانی رسول گرامی اسلام (ص) و حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) برای ازدواج با حضرت محمد مصطفی(ص)، فضیلت معنوی را به جای مادیات، انتخاب کرد .
وی افزود: در شرایطی که حضرت محمد(ص) هنوز به پیامبری مبعوث نشده بود و ازدواج‌ها بر اساس معیارهای مادی بود، جذبه اخلاقی و فضائل معنوی پیامبر مکرم اسلام(ص) آن حضرت را برای ازدواج با پیامبر ترغیب کرد.
مسئول بسیج طلاب سپاه شهرستان سرباز علاقه حضرت خدیجه کبری(س) به پیامبر اسلام را صرف نظر از عشق و علاقه زناشویی، عشقی معنوی و آسمانی خواند و خاطرنشان کرد: این بانوی جهان اسلام، حضرت محمد (ص) را انسانی کامل در صفات انسانی و به دور از رزایل اخلاقی می دید، با این دلایل به همسری پیامبر درآمد و هم گام با نبی مکرم اسلام رسالتی مهم را در زندگی خود به اتمام رساند.
وی در پایان به جایگاه ادب مادر در تربیت فرزند اشاره نمود و تصریح کرد: زنی که دارای ادب نیکو در مقابل پروردگار و بعد از آن در مقابل خانواده و همسر خود باشد با استفاده از نکات تربیت اسلامی می تواند فرزندانی با ادب، خداشناس و با بصیرت تربیت کند.
 
 مولودی خوانی و اجرای سرود توسط دختران دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 
انتهای پیام//

 
 
 


کد مطلب: 426474

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/426474/جوانان-باید-زندگی-مشترک-خود-پایه-های-صداقت-احترام-بنا-کنند

استال پرس
  https://www.estalpress.ir